کد خبر:267649
پ
گوشی هوشمند
شرکت تحقیقاتی IDC:

پیش‌بینی از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱

شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی از پیش‌بینی افزایش ۵٫۳ درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی از پیش‌بینی افزایش ۵٫۳ درصدی فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

 

*** فروش جهانی گوشی‌های هوشمند 

 

به گزارش پژواک، در روزهای پایانی ۲۰۲۱ قرار داریم و شرکت‌ها پیش‌بینی‌شان از بازار در این سال را ارائه می‌کنند. حالا شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند با وجود کمبود تراشه، در سال جاری میلادی رشد کلی ۵.۳ درصدی را تجربه می‌کند.

به گفته این کمپانی، در سال جاری میلادی فروش گوشی‌های هوشمند به ۱.۳۵ میلیارد دستگاه می‌رسد که از رشد ۵.۳ درصدی خبر می‌دهد.
به گفته این منبع، فروش گوشی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱ کمتر از انتظار بوده که دلیلش، فشاری است که کمبود قطعه به تولیدکنندگان وارد کرده. انتظار می‌رود این چالش‌ها تا اواسط ۲۰۲۲ ادامه داشته باشند.
IDC در گذشته از احتمال افزایش فروش ۳.۴ درصدی فروش گوشی‌ها در سال ۲۰۲۲ خبر داده بود که حالا پیش‌بینی‌اش را کاهش داده و به ۳.۰ درصد رسانده است.
علاوه بر سال آینده، پیش‌بینی IDC از فروش امسال هم کاهش داشته است.
این کمپانی در گذشته انتظار داشت بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ رشد ۷.۴ درصدی داشته باشد اما حالا به ۵.۳ درصد رسیده است.
 
 
*** کاهش چالش‌های لجستیکی
 
 
به گزارش پژواک، بر اساس پیش‌بینی IDC، چالش‌های لجستیکی و مربوط به کمبود قطعات به آرامی کاهش می‌یابند و در ۵ سال آینده، با رشد تقریبی ۳.۵ درصدی بازار روبه‌رو می‌شویم.
دلیل چنین رشدی، مهاجرت از گوشی‌های عادی به گوشی‌های هوشمند و همچنین کاهش قیمت آن‌ها خواهد بود.
این کمپانی تحقیقاتی همچنین از فشار کمبود قطعات روی مدل‌های ۴G و روی سازندگانی خبر داده که بیشتر گوشی‌های ۴G تولید و روانه بازار می‌کنند.
همین موضوع باعث کاهش فروش این گوشی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱ شده است.
انتظار می‌رود فروش گوشی‌های هوشمند در فصل چهارم ۲۰۲۱ کاهش تک رقمی داشته باشد و این کاهش بیشتر در کشورهای آسیایی غیر از ژاپن و چین باشد.
به گفته IDC، میانگین قیمت گوشی‌های اندرویدی به ۲۶۵ دلار و آیفون به ۹۵۰ دلار در ۲۰۲۱‌ می‌رسد.
 
 
 
انتهای پیام///
منبع
پژواک
ارسال دیدگاه