کد خبر:276140
پ
پلی استیشن
پژواک گزارش می‌دهد:

پلی استیشن جدید، دارای چه ویژگی است؟

کنسول جدید Sony PlayStation VR2 از چیپست VR آینده Mediatek استفاده خواهد کرد.

کنسول جدید Sony PlayStation VR2 از چیپست VR آینده Mediatek استفاده خواهد کرد.

 

*** ویژگی‌های کنسول جدید Sony PlayStation VR2

 

به گزارش پژواک، مدیاتک در چند سال گذشته عملکرد خوبی در تجارت چیپست داشته است. مدیاتک پس از موفقیت در رقابت SoC پرچمدار گوشی های هوشمند با غول معروف کوالکام، اکنون با انتشار اولین چیپست خود که به طور خاص برای هدست های واقعیت مجازی ساخته شده است، وارد صنعت چیپست های واقعیت مجازی شده است. طبق گزارش‌ها، پلی‌استیشن VR2 بعدی سونی از اولین چیپست واقعیت مجازی مدیاتک پشتیبانی می‌کند.

در جریان اجلاس اجرایی مدیاتک، به ویژه در مراسم معرفی اولین چیپست واقعیت مجازی مدیاتک، این شرکت رسماً فاش کرد که اولین چیپست واقعیت مجازی آن، سونی پلی استیشن VR2 آینده را تامین خواهد کرد. با وجود این واقعیت که پردازنده های آن در محصولات مختلف دیگری استفاده می شود، این اولین باری است که یک پردازنده مدیاتک در هدست واقعیت مجازی استفاده می شود.

مینگ-چی کو، تحلیلگر فناوری، در ماه می پیش بینی کرد که نسل بعدی پلی استیشن وی آر با پردازنده مدیاتک مجهز خواهد شد. این یک گام مهم رو به جلو برای این شرکت است، به ویژه با توجه به اینکه تراشه‌های کوالکام دیگر هدست‌های واقعیت مجازی مستقل و تحت شبکه را تامین می‌کنند. اولین پلی استیشن وی آر بسیار موفق بود و گزینه ای ساده و مقرون به صرفه برای آزمایش واقعیت مجازی در اختیار کاربران کنسول قرار داد.

PlayStation VR2 سونی در ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ به فروش می رسد. قیمت دستگاه بر اساس منطقه متفاوت است، اما قیمت آن در ایالات متحده ۵۴۹٫۹۹ دلار خواهد بود. این افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به مدل موجود است که تقریباً نصف آن قیمت دارد.

پلی استیشن VR2 مشخصاتی مانند صفحه نمایش OLED 4K HDR با وضوح ۴۰۰۰*۲۰۴۰ پیکسل را ارائه می دهد. این صفحه نمایش دارای میدان دید ۱۱۹ درجه و نرخ تازه سازی پنل ۹۰ و ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این دستگاه دارای چهار دوربین برای ردیابی هدست و کنترلر با یک دوربین IR برای ردیابی چشم خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه