کد خبر:263873
پ
وحدت
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

پشتیبانی از صادرات شرکت‌های دانش بنیان با قوت مضاعف انجام می‌شود

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، بر لزوم پشتیبانی از صادرات شرکت‌های دانش بنیان با قوت مضاعف تاکید کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، بر لزوم پشتیبانی از صادرات شرکت‌های دانش بنیان با قوت مضاعف تاکید کرد.

 

*** صادرات شرکت‌های دانش بنیان 

 

به گزارش پژواک، علی وحدت در جلسه ارائه گزارش برنامه‌ها و اقدامات صندوق در حوزه توسعه صادرات دانش‌بنیان که با حضور دکتر مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت:

صندوق نوآوری به عنوان نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات متنوعی اعم از اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، حمایت بلاعوض از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و پایگاه‌های صادراتی را در راستای کمک به توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده است.

 

وی در ادامه افزود:

با توجه به به اهمیت صادرات در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسعه صادرات امسال با قوت مضاعف دنبال می‌شود.

تجربه ما در صندوق نوآوری، تمرکز و انجام پروژه‌های موفق بوده است، در همین راستا در بحران کرونا شرکت‌ها از سوی صندوق تحت حمایت مالی قرار گرفتند.

 

*** استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان

 

وحدت، با بیان اینکه با کمک وزارت امور خارجه، صندوق ضمانت صادرات، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت باید کارگروهی تشکیل و برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان تقسیم کار کنیم به طوری که از تمامی ظرفیت‌های صادراتی استفاده شود، بیان داشت:

اگر وزارت امور خارجه سه منطقه را برای صادرات شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد دهد، صندوق نوآوری هزینه ایجاد زیرساخت در آن مناطق را تقبل می‌کند و صندوق ضمانت صادراتی نیز کمک خواهد کرد.

 

*** معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی/ خدمات بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان

 

در این جلسه همچنین سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه گزارش عملکرد و اقدامات صندوق نوآوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان، اظهار داشت:

صندوق در چهار قالب مختلف بیش از ۶۰ خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند که شامل انواع تسهیلات اعم از ارائه حدود ۱۲ وام با نرخ ترجیحی به شرکت‌ها است، همچنین ضمانت‌نامه‌های موردنیاز را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

وی در ادامه افزود:

صندوق نوآوری در سود و زیان سرمایه‌گذاری با شرکت‌های دانش‌بنیان شریک می‌شود و خدمات بلاعوض توانمندی‌ها به آنها ارائه می‌کند.

 

*** بیش از ۶۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم

 

ملکی فر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۶ هزار شرکت عبور کرده است، بیان داشت:

صندوق در دوره جدید استقرار هیات عامل خود از سال ۹۷ تاکنون، بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۴۳۷۰ فقره در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است. همچنین عملکرد صندوق در حوزه ضمانت‌نامه رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۴۲۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است، افزود:

عملکرد صندوق نوآوری در حوزه سرمایه‌گذاری از سال ۹۴ تا ۹۷ صفر بوده است اما در زمان هیات عامل جدید، رشد قابل توجهی داشته است و امروز ما بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان در ۸ فقره هم‌سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

*** اعطای بیش از ۳۳ میلیارد تومان خدمات بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان

 

سیاوش ملکی‌فر با اشاره به خدمات بلاعوض و توانمندسازی صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان، گفت:

در این خدمات که در قالب‌های مختلفی به شرکت‌ها ارائه می‌شود حدود ۳۰ خدمت نهفته است، بیش از ۳۳ میلیارد تومان طی این مدت خدمات بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا کردیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه خدمات مالکیت فکری به همراه برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز از دیگر خدمات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان است، افزود:

با توجه به میزان رضایت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صادرات که به توانمندی صادراتی دست پیدا کرده‌اند، تلاش می‌کنیم تا شرکت‌ها را در حوزه صادراتی توانمند کنیم چرا که شرکت‌ها نیاز به کلاس‌های مشاوره، آموزش و دریافت استانداردها دارند تا به بلوغ صادراتی برسند.

 

*** در مرحله بعد شرکت‌هایی را حمایت می‌کنیم که به بلوغ صادراتی رسیده‌اند

 

به گزارش پژواک، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با بیان اینکه در مرحله بعدی شرکت‌هایی را مورد حمایت قرار می‌دهیم که به بلوغ صادراتی رسیده‌اند و باید در نمایشگاه‌ها، پاویون‌ها و بسترهای مختلف با مشتریان خود روبرو شوند، اظهار داشت:

ما شبکه‌سازی صادراتی را فراهم می‌کنیم و بعد از اینکه صادرات انجام شد، تامین مالی به عنوان وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد.

خدمات صندوق در زمینه آموزش نیز شامل برگزاری ۱۵۰ دوره در هر فصل توسط کارگزاران با تجربه برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دوره‌ها با ۹۰ درصد تخفیف تحت پوشش صندوق است و شرکت‌ها طی سال می‌توانند در دوره‌های مختلف آموزشی حضور پیدا کنند چرا که بخشی از این دوره‌ها جنبه صادراتی دارد و طی آن شرکت‌ها با قوانین گمرکی آشنا می‌شوند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه