کد خبر:268989
پ
ایزدخواه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

پسرفت خودروسازان در تولید خودرو با کیفیت/ به ساز و کاری واسط به عنوان بیمه کیفیت نیاز داریم/ مشتری باید با خودروساز درگیر شود تا بتواند حق خود را از خودروساز پیگیری کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی مشتری باید با خودروساز درگیر شود تا بتواند حق خود را از خودروساز پیگیری کند از پسرفت خودروسازان در تولید خودرو از لحاظ کیفیت خبر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی مشتری باید با خودروساز درگیر شود تا بتواند حق خود را از خودروساز پیگیری کند از پسرفت خودروسازان در تولید خودرو از لحاظ کیفیت خبر داد.

 

*** کیفیت خودروهای داخلی

 

به گزارش پژواک، روح اله ایزدخواه درباره کیفیت خودروهای داخلی، اظهار داشت:

سازوکارهای کنونی نظارت بر کیفیت خودروها ناقص است به این معنا که صرفا استانداردهای ۸۵ گانه ملاک قرار می‌گیرد و این استانداردها تنها در خودروی نمونه اعمال می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یکی از راهکارهای ارتقای کیفیت خودرو را استفاده از بیمه کیفیت دانست و افزود:

براساس این بیمه مشخص می‌شود که چه کسی کیفیت خودروی تولیدی طبق کیفیت ادعا شده از سوی خودروساز را تضمین می‌کند؟ در دنیا برای این موضوع بیمه کیفیت وجود دارد.

 

*** بیمه کیفیت

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشتری باید یک تنه با خودروساز درگیر شود تا بتواند حق خود درباره کیفیت خودرو و تعهدات این شرکت‌ها را پیگیری کند، اضافه کرد:

ما به سازوکاری واسط به عنوان بیمه کیفیت نیاز داریم؛ یعنی شرکت‌ بیمه‌ای کیفیت خودرو را بیمه می‌کند و اگر میان کیفیت ادعایی با واقعیت هم‌خوانی وجود نداشته باشد و خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، شرکت از آن‌ها جریمه دریافت می‌کند.

بیمه کیفیت، به جای اینکه مشتری با شرکت‌های خودروسازی که دارای رانت و ارتباط هستند، روبه‌رو شود، بیمه با این شرکت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و خودروسازان مکلف‌اند علاوه بر بیمه شخص ثالث، بیمه کیفیت را نیز اجرایی کنند درصورت تحقق این مهم نظارت بر کیفیت خودرو ارتقا می‌یابد.

 

*** خودروهای تحویلی آپشن‌های اعلامی را ندارد

 

ایزدخواه در ادامه تصریح کرد:

در طرحی که سال گذشته در کمیسیون صنایع و معادن تدوین شد و اکنون نیز آماده بررسی در صحن علنی است، ماده‌ای درباره بیمه کیفیت خودرو وجود دارد که با تصویب آن این موضوع اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر خریداران خودروهای جدید معتقدند، خودروهای تحویلی آپشن‌های اعلامی را ندارد، افزود:

دستگاه‌های نظارتی باید تعارفات را با خودروسازان کنار بگذارند و بیش از گذشته سختگیری کنند زیرا نارضایتی‌ها از کیفیت خودرو افزایش بسیاری یافته است. چرا دستگاه‌های نظارتی درباره این موضوع سکوت می کنند؟

 

*** باید سخت‌گیری‌ها نسبت به کیفیت، بیش از گذشته شود

 

به گزارش پژواک، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه کیفیت خودروها در عرضه‌های جدید نسبت به گذشته افت پیدا کرده است، ادامه داد:

با وجود اینکه من درباره یکی از خودروهای جدید تولید شده در یکی از خودروسازان، به دستگاه نظارتی نامه‌نگاری کردم اما جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردم؛ در شرایط کنونی و با وجود قیمت‌های گزاف خودرو، باید سخت‌گیری‌ها نسبت به کیفیت، بیش از گذشته شود.

خانه ملت

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه