کد خبر:260544
پ
نوآوری
سلسله گزارش‌های نواحی نوآوری 3:

ویژگی‌های نواحی نوآوری

آنچه در مورد نواحی نوآوری قابل توجه است، ترکیب دارایی، موقعیت شهری و نوع عملکرد آن‌ها است.

آنچه در مورد نواحی نوآوری قابل توجه است، ترکیب دارایی، موقعیت شهری و نوع عملکرد آن‌ها است.

 

*** ویژگی‌های نواحی نوآوری

 

به گزارش پژواک، یکی از ویژگی‌های نواحی نوآوری، مدیریت آنها است که در محیط‌های شهری است.
با تخصصی و دانش‌محورتر شدن اقتصاد و عدم تحقیق این پیش‌بینی که به لطف فناوری‌های ارتباطی جدید، فاصله از بین رفت، شرکت‌ها به شدت از دسترسی بالای مناطق مرکزی شهر برای ملاقات‌‍های حضوری و جلسات غیررسمی استقبال می‌کنند.

نواحی نوآوری همچنین دارای ساختاری باز است، به این معنا که برگه این نواحی مرزهای دقیقی وجود ندارد و اگر مرزی مشخص شود، فقط به دلیل ایجاد هماهنگی است به عنوان مثال یک ناحیه نوآوری در لندن قلمرو خود را تنها با عنوان منطقه‌ای در شروع یک ماهگی ایستگاه راه آهن king’s cross توصیف می‌کند.

 

*** ارائه خدمات در دسترس بودن اطلاعات 

 

علاوه بر این مناطق مرکزی شهری، امکان دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از کارمندان ماهر و خلاق را فراهم می‌کند، کسانی که از پویایی شهرنشینی استقبال می‌کنند به ویژه زمانی است که صحبت از پیشنهادهای خرید و تفریح و امکانات فرهنگی و مکان‌هایی برای مقاومت ملاقات با دیگران در این میان است.

در کل با اشتغال در این نواحی طی مسافت یا رفت و آمد زیادی لازم نیست، زیرا ناحیه و اطراف آن طیف وسیعی از فرصت سکونت را ارائه می‌دهد.

این ترکیب عملکرد و پویایی ناحیه را خصوصاً برای کارمندان جوان به محیط جذاب تبدیل می‌کند.

آنها به دنبال یک جامعه پر جنب وجوش و کوچک با ترکیبی از زندگی کار و تفریح هستند.

این نواحی از نظر نوآوری شبکه‌ها ارائه خدمات در دسترس بودن فضا و اطلاعات دارای اهمیت هستند و وجود نهادی متولی که برای ایجاد چنین فضای کسب و کار به خواسته تلاش کند ضروری است.

 

*** مدیریت ناحیه نوآوری

 

در مورد مدیریت ناحیه نوآوری، مسئله مدیریت املاک و مستغلات نیست بلکه تمرکز بر مدیریت شبکه و جامعه خواهد بود.
در یک ناحیه نوآوری نقش مدیریت به طور کلی بیش از کنترل، هماهنگی است.

در نهایت ناحیه نوآوری ممکن است ترکیبی از گروه‌های هدف باشد.

با نگاه به برنامه‌های نواحی نوآوری دنیا و مشخص می‌شود که این نواحی با اولویت بالا به دنبال ایجاد منابع و منابع متمرکز و قوی نیستند، بلکه با شناخت از بخش‌ها هستند و در تقویت فعالیت بین بخش موفق شده‌اند.

با توجه به این ویژگی‌ها اکنون می‌توانیم جدول ارائه دهیم که تفاوت بین مناطق نوآوری و شهرک علمی و تحقیقاتی را نشان می‌دهد.

 

 

*** نواحی ساخت ساخت و ساز مسکن

 

به گزارش پژواک، در یک نواحی ساخت ساخت و ساز مسکن متناسب با درآمد افراد سطح متوسط جامعه باعث ایجاد گوناگونی و تنوع در ساکنی و حضور افراد از فرهنگ‌های مختلف می‌شود.
همچنین داشتن فضای سبز و پارک پیاده رو مسیر دوچرخه و دسترسی رفت و آمد بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر ویژگی‌های محیطی حضور کسب و کارهای محلی، فضاهای مناسب هنر و هنرمندان، رستوران‌ها و مراکز سرگرمی، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و بازدیدکنندگان در همه سنین مهم است و به تبع باعث درآمد بیشتر ناحیه می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه