کد خبر:256984
پ
سید جواد حسینی
معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۶۵ هزار وسیله هوشمند ارتباطی برای دانش آموزان محروم تهیه شد

معاون وزیر آموزش و پرورش از تهیه ۱۶۵ هزار وسیله هوشمند ارتباطی برای دانش آموزان محروم خبر داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تهیه ۱۶۵ هزار وسیله هوشمند ارتباطی برای دانش آموزان محروم خبر داد.

 

*** تهیه و اهدای ۱۶۵ هزار تبلت و دیگر وسیله هوشمند ارتباطی به دانش‌آموزان محروم

 

به گزارش پژواک، سید جواد حسینی در هفتمین نشست کمیته اجرایی طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در طرح هدایت، اظهار کرد:

پویش اولیای خردمند، فرزندان هوشمند با استفاده از ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار انجمن اولیا و مربیان مدارس برای تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند و پویش (من حاضرم) توسط سازمان دانش‌آموزی با هدف بسیج همه خیرین و خیرخواهان جامعه برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه افزود:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی طرح هر انجمن حداقل سه تبلت را کلید زده است تا از این طریق و با استفاده از ظرفیت ۱۳ هزار عضو انجمن اسلامی ۳۹هزار تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از سازمان بسیج دانش‌آموزی در اجرای طرح نظر هوشمند، گفت:

با اجرای طرح نذر هوشمند تاکنون نزدیک به  ۶۵ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده است که با این رقم بیش از ۲۲ هزار تبلت می‌توان برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه کرد.

حسینی با بیان این که بسیج اقشار مختلف جامعه می‌تواند در طرح نذر هوشمند وارد شود، بیان کرد:

امید است طرح نذر هوشمند مراحل و موج‌های دوم و سوم خود را با استفاده از ظرفیت دهه فجر استمرار بخشد.

 

*** تامین اعتبار خرید خرید تجهیزات هوشمند آموزشی

 

وی با بیان این که تاکنون با ۲۷ استاندار تفاهم‌نامه تأمین نیمی از هزینه خرید تجهیزات هوشمند آموزشی توسط استانداری‌ها و از طریق منابع داخلی امضا شده است، تصریح کرد:

در قالب این تفاهم‌نامه‌ها اعتبار خرید بیش از ۱ ‌میلیون و ۵۰۰ هزار تبلت تأمین‌شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت در ادامه افزود:

در هفته گذشته با همیاری و مشارکت شهرداری مشهد، سازمان نظام صنفی کامپیوتر استان تهران، اتاق اصناف استان اصفهان، مؤسسه خیریه بوتراب و مؤسسه خیریه رعد بخشی از اعتبار طرح هدایت تأمین‌شده است.

در این نشست بر فعال شدن شرکت صنایع آموزشی و تخصیص مبلغی بیشتر برای خرید و تبادلات با شرکت‌های داخلی و خارجی، ایجاد خط تولید و نیز تسهیلات ویژه برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و تخصیص منابع از طریق ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید شد.

وی با یادآوری برگزاری نشست با نمایندگان بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی که به همت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در سالن اجلاس اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، یادآور شد:

در این نشست مقرر شد طرح حامی هوشمند در سه قلمرو در دستگاه‌ها اجرا شود که اولین قلمرو آن اهدای وسایل هوشمند اضافی ادارات به مدارس، قلمرو بعدی اهدای وسایل هوشمند به فرزندان کارکنان دستگاه‌ها و سومین قلمرو آن نیز استفاده دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت مسئولیت اجتماعی و پویش‌های مردمی جهت یاری‌رساندن به مدارس هم‌جوارمی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان این که امروزه و در عصر کرونا مساله‌ای مهم‌تر از تأمین وسایل ارتباطی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند نیست، اظهار داشت:

در کمیسیون تلفیق مجلس ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات هوشمند ارتباطی تصویب‌شده است و صندوق توسعه ملی نیز می‌تواند در این زمینه به یاری آموزش‌وپرورش بیاید.

احصای اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند از دو مسیر شبکه شاد و سامانه سناد در حال پیگیری است.

پس از تهیه تجهیزات هوشمند ارتباطی، ملاک‌های واگذاری این تجهیزات باید توسط معاونت‌های ابتدایی و متوسطه مشخص شود.

 

*** شناسایی دانش آموزان محروم

 

به گزارش پژواک، بر اساس اعلام آموزش و پرورش ۳۰ درصد دانش آموزان عادی و ۴۰ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه از ابزار هوشمند مانند تبلت و موبایل محروم بودند.

هرچند مسئولان آموزش و پرورش به واسطه اطلس یادگیری دانش آموزان محروم را شناسایی کردند و محتوای لازم برای آموزش و یادگیری را در اختیار آنها قرار دادند اما تهیه تبلت را هم به منظور برقراری عدالت آموزشی در دستور کار قرار داده اند.

تاکنون نهادهای بسیاری مانند سازمان مرکز آمار ایران، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امام (ره)، معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و معاونت رییس جمهوری در امور زنان نیز در این طرح هدایت مشارکت داشته‌اند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه