کد خبر:262765
پ
هوش مصنوعی
پژواک گزارش می‌دهد:

هوش مصنوعی اطلاعات بی‌اهمیت را فراموش می‌کند

هوش‌های ‌مصنوعی برای مدیریت اطلاعات ورودی روزافزون به کامپیوترها، اطلاعات بی‌اهمیت را از بین می‌برند که به عقیده محققان این فراموشی تدریجی می‌تواند به چالشی بزرگی تبدیل شود.

هوش‌های ‌مصنوعی برای مدیریت اطلاعات ورودی روزافزون به کامپیوترها، اطلاعات بی‌اهمیت را از بین می‌برند که به عقیده محققان این فراموشی تدریجی می‌تواند به چالشی بزرگی تبدیل شود.

 

*** فراموشی تدریجی هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، کامپیوترها همواره در به یاد داشتن اطلاعات عملکرد خوبی داشته‌اند و پردازش تمام داده‌هایی که وارد این دستگاه‌ها می‌شوند، کاملا یکسان است، اما میزان اطلاعات روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و سیستم‌های هوش مصنوعی به تعداد سیستم بیشتری برای پردازش و نگهداری آن‌ها نیاز دارند.

محققان فیسبوک امیدوارند تا راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند.

راه حل فعلی آن‌ها تعیین تاریخ انقضا برای داده‌ها توسط هوش مصنوعی است تا بتواند آن‌ها را بهتر دسته‌بندی کند.

هوش ‌مصنوعی کدهای صفر و یک این سیستم‌ها یا داده‌ای را نگه می‌دارند و یا آن را از بین می‌برند، به همین دلیل فراموشی تدریجی می‌تواند چالش بزرگی باشد.

روش Expire-Span، طوری طراحی شده که می‌تواند اطلاعات را بهتر دسته‌بندی و ذخیره کند تا هوش ‌مصنوعی بتواند آن‌ها را برای انجام وظایف مرتبط‌تری قرار بدهد.

این روش ابتدا اطلاعاتی را شناسایی می‌کند که کاربرد بیشتری در شبکه موجود دارند و مطابق با تشخیص خود به آن‌ها تاریخ انقضا نسبت می‌دهد.

 

*** فراموشی اطلاعات به منظور باز نگه داشتن حافظه سیستم 

 

به گزارش پژواک، هر چقدر که این داده اهمیت بیشتری برای هوش‌ مصنوعی داشته باشد، تاریخ انقضای مربوط به آن دورتر می‌شود.

به مرور زمان اطلاعات بی‌اهمیت را (فراموش) می‌کند و حافظه سیستم را باز نگه می‌دارد.

هوش ‌مصنوعی هر داده جدیدی را که وارد سیستم می‌شود.

بر اساس اهمیت آن دسته‌بندی و برای بار دوم اهمیت وجود آن در شبکه را بررسی می‌کند.

در آخرین تلاش، هوش مصنوعی حجم اطلاعات کم اهمیت را کاهش می‌داد که منجر به ایجاد نسخه کیفیت پایین تمام داده‌ها می‌شد و با این کار کیفیت اطلاعات ارزشمند را از بین می‌برد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه