کد خبر:262591
پ
همتا
پژواک گزارش می‌دهد:

رفع خطا هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا

کاربران هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا به دلیل اشتباه وارد کردن IMEI، با خطاهایی مواجه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

کاربران هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا به دلیل اشتباه وارد کردن IMEI، با خطاهایی مواجه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

 

** وارد نکردن یا غیرفعال بودن IMEI منجر به خطا در سامانه همتا می‌شود

 

به گزارش پژواک، کاربران هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا ممکن است با خطا مواجه شوند که این موضوع می‌تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد، اما هریک از این خطاها را می‌توان رفع کرد.

در صورتی‌که دستگاه تان دو سیم‌کارته باشد و IMEI دوم آن را وارد نکرده باشید، اینکه شناسه IMEI دستگاهتان، غیرفعال شده باشد، اینکه شناسه IMEI واردشده نامعتبر بوده و امکان ثبت آن وجود نداشته باشد، از جمله مواردی هستند که می‌توانند هنگام استعلام IMEI از سامانه‌ی همتا شما را با خطا مواجه کنند.

تعداد شناسه‌های وارد شده (IMEI) با تعداد شناسه این مدل دستگاه مطابقت ندارد.

در صورتی که در زمان ثبت دستگاه خود در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می‌شوید، باید در نظر داشته باشید با وارد کردن شناسه IMEI، سامانه، به صورت خودکار تعداد اسلات (شناسه IMEI)های آن را تشخیص داده و تا زمانی که تمام این شناسه IMEIها را به صورت صحیح وارد نکنید اجازه ثبت دستگاه را به شما نمی‌دهد.

 

*** وارد کردن شناسه IMEI دوم در دستگاه ۲ سیم کارته

 

بدین ترتیب اگر دستگاهتان دوسیم‌کارته است، باید به کمک علامت مثبت سبزرنگ، شناسه IMEI دوم خود را نیز وارد کنید، اما اگر دستگاهتان تک‌سیم‌کارته است و این خطا را دریافت می‌کنید، باید با مرکز پاسخگویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

شناسه (IMEI) وارد شده قبلاً در شبکه داخلی کشور ثبت و فعال شده و امکان ورود آن وجود ندارد.

 

*** نا ممکن بودن ثبت مجدد

 

اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی شناسه IMEI دستگاه شما قبلاً در داخل ایران ثبت شده و بنابراین امکان ثبت مجدد آن وجود ندارد.

برای مثال، اگر شما قبل از شروع طرح رجیستری، از دستگاهتان در ایران استفاده کرده باشید، به استناد آن، دستگاهتان قانونی شده و در حال حاضر هیچ نیازی به پرداخت عوارض نبوده و می‌توانید بدون مشکل از دستگاه خود استفاده کنید.

اما اگر در استعلام اصالت شناسه IMEI دستگاهتان از #۷۷۷۷*، به شما گفته می‌شود که دستگاهتان غیرقانونی است و در زمان ثبت در سامانه گمرک، با این خطا مواجه می‌شوید، یعنی شناسه IMEI دستگاهتان، قبلاً بنا به دلایلی، غیرفعال شده و هم اکنون امکان ثبت آن نیست.

بدین‌منظور جهت دریافت راهنمایی دقیق‌تر درباره این خطا، پس از یادداشت ۱۵ رقم ابتدایی تمام شناسه IMEIهای گوشی خود، با مرکز پاسخ‌گویی همتا تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید.

(شناسه دستگاه (IMEI) وارد شده معتبر نیست) این خطا یعنی شناسه IMEI واردشده نامعتبر است و به همین دلیل امکان ثبت آن وجود ندارد.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#* از دستگاه، قابل مشاهده است.

همچنین بسته به اینکه سیم‌کارتتان را در کدام یک از اسلات‌های دستگاه قرار داده باشید، در پیامک هشدار همتا نیز، شناسه IMEI مربوطه ذکر می‌شود.

در دستگاه‌های معتبر، هر چهار شناسه (شناسه چاپ‌شده روی جعبه، پشت باتری، #۰۶#* و پیامک همتا) یکسان هستند.

بنابراین اگر در زمان ثبت دستگاهتان در سامانه گمرک، این خطا را دریافت می‌کنید پیش از هر اقدامی، حتماً مطمئن شوید شناسه IMEIهای دستگاهتان را به درستی وارد کرده‌اید.

کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است.

در صورتی که این خطا را دریافت کردید، به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما پیش از برقراری ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده ولی بعد از برقراری ارتباط برخط، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است.

با توجه به اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ثبت دستگاه مسافری، اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای ایشان ارسال می‌شود.

اطلاعات برند و مدل گوشی مربوطه در سرویس همتا، در بانک اطلاعات گمرک یافت نشد.

در صورت مواجهه با این خطا، می‌توانید از طریق help.irica.ir و مراجعه به میز خدمت الکترونیک گمرک جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ثبت درخواست پیگیری در گمرک کنید تا درخواست شما بررسی شود.

 

*** اجرای موفق طرح رجیستری تجهیزات تلفن‌های همراه

 

طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور که در طول سال‌های گذشته، چندین بار اجرای ناموفقی داشت، بالاخره به‌صورت کامل برای گوشی‌ها اجرایی شد و به گفته مسوولان، سهم قاچاق این کالا را به عدد تقریبی صفر رساند.

در این طرح، لیست IMEI های وارداتی در مرز گمرکی از بارزگان دریافت شده و در سامانه جامع تجارت ایران ثبت می‌شود.

در سامانه جامع تجارت، به هر یک از IMEI های وارد شده به کشور، یک کد فعالسازی منحصر به‌فرد اختصاص داده می‌شود.

به هنگام خرید تلفن همراه، باید این کد منحصر به‌فرد در اختیار خریدار قرار گیرد.

خریدار تلفن همراه، برای فعالسازی تجهیز خود، باید شماره IMEI ، کد فعال‌سازی و شماره تلفن همراه خود را از طریق یکی از درگاه‌های ارتباطی (شامل USSD، وب‌سایت و پیامک) به سامانه همتا ارسال کند.

 

*** اطلاع رسانی شماره تلفن خریدار به اپراتورهای تلفن همراه

 

به گزارش پژواک، سامانه همتا تطابق IMEI و کد فعال‌سازی ارسال‌شده، دستگاه موردنظر را برای شماره تلفن خریدار فعال کرده و اطلاعات IMEI و شماره سیم‌کارت خریدار را برای ارائه خدمات مخابراتی به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه می‌رساند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه