کد خبر:276271
پ
گیم
پژواک گزارش می‌دهد:

همکاری گوگل کلود با استارت‌آپ هندی برای عرضه موتور گیمینگ

گوگل کلود با همکاری استارت‌آپ هندی سوپرگیمینگ (SuperGaming)، موتور اختصاصی سوپرپلتفرم (SuperPlatform) را در اختیار توسعه‌دهندگان جهان قرار می‌دهد.

گوگل کلود با همکاری استارت‌آپ هندی سوپرگیمینگ (SuperGaming)، موتور اختصاصی سوپرپلتفرم (SuperPlatform) را در اختیار توسعه‌دهندگان جهان قرار می‌دهد.

 

*** همکاری گوگل کلود با یک استارت‌آپ هندی

 

به گزارش پژواک، بازوی ابری گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که با همکاری این استارت‌آپ هندی قصد دارد موتور گیمینگ آنها را در اختیار توسعه‌دهندگان جهان قرار دهد.

این موتور گیمینگ علاوه بر مدیریت داده و تحلیل‌ها، به توسعه سرور، ثبت میزان پیشرفت بازیکنان و انطباق (matchmaking) آنها کمک می‌کند.

این ابزارها برای کمک به نگهداری، بهینه‌سازی و توسعه بازی‌ها طراحی شده‌اند.

استارت‌آپ نوپای سوپرگیمینگ از این موتور در چندین بازی اختصاصی خود استفاده کرده است و سوپرپلتفرم را که اولین بار برای پشتیبانی از بازی‌های ساخت خود عرضه کرده بود از سال ۲۰۱۹ در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

همکاری گوگل و سوپرگیمینگ به پیش از این قرارداد برمی‌گردد.

این استارت‌آپ هندی در گذشته زیرساخت ابری خود را از AWS تامین می‌کرد اما به گفته رابی جان، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار سوپرگیمینگ، چند سال پیش به دلیل مزیت‌های متعدد و کاهش هزینه به گوگل کلود مهاجرت کردند.

جان می‌گوید این اقدام باعث شد تا به عنوان یک فروشنده مستقل نرم‌افزار از طریق گوگل کلود در دسترس توسعه‌دهندگان قرار بگیرند.

او افزود: «بسیار خوشحالم که پلتفرم خود را به گوگل‌کلودی آورده‌ایم که میزبانی ۷۰ درصد از مشتریانمان برعهده دارد.»

او می‌گوید، توسعه‌دهندگان می توانند از سوپرپلتفرم در AWS و آژور نیز استفاده کنند اما به دلیل همکاری این استارت‌آپ با گوگل، گوگل کلود بهترین گزینه است.

جان پیش از اعلام همکاری با گوگل کلود گفته بود که این استارت‌آپ برای استفاده از پلتفرم ابری در یک بازی جدید با مهندسان گوگل همکاری می‌کند.

بیکرام سینگ بدی، مدیر اجرایی گوگل کلود در هند،‌ می‌گوید: «این همکاری چیزی فراتر از ارائه کامپیوتر و زیرساخت و این چیزها است.

ما در واقع با هم کار می‌کنیم و هدف مشترکمان هم رسیدن به موفقیت است.»

هیچکدام از طرفین هنوز قیود مالی قرارداد را فاش نکرده‌اند.

AWS و آژور، رقبای گوگل کلود، نیز راه‌حل‌هایی برای اجرای بازی را به عنوان یک خدمت در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهند اما گوگل کلود از این پس با همکاری سوپرگیمینگ می‌تواند راه‌حلی تخصصی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

بدی می‌گوید: «مساله همیشگی ما توسعه‌دهندگان و بازیکنان است.

با این همکاری می‌توانیم برروی هردو تاثیرگذار باشیم.»

سوپرگیمینگ از شرکت‌هایی همچون اسکای‌کچر آمریکا، صندوق آکاتسوکی توکیو و صندوق BAce تا به اینجای کار حدود ۶.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این استارت‌آپ متاورس TowerConquest را به عنوان یک بازی وب۳ مبتنی بر گوگل کلود عرضه کرده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه