کد خبر:271091
پ
سگ
پژواک گزارش می‌دهد:

هشدار سگ رباتیک درباره کرونا

محققان چینی برای اعلام هشدارهای لازم درباره بیماری کووید-۱۹ به افراد ساکن در مناطق مسکونی مختلف، از سگ‌های رباتیک کمک گرفته‌اند.

محققان چینی برای اعلام هشدارهای لازم درباره بیماری کووید-۱۹ به افراد ساکن در مناطق مسکونی مختلف، از سگ‌های رباتیک کمک گرفته‌اند.

 

*** هشدار نسبت به کووید-۱۹

 

به گزارش پژواک، به نقل از نیویورک پست، در شرایط اخیر که ویروس کرونا در تمام جهان سرک کشیده و افراد بسیاری به دلیل ابتلا به این ویروس خطرناک جان خود را از دست داده‌اند، استفاده از ربات‌ها می‌تواند راه حل خوبی برای انجام امور باشد.

دانشمندان تاکنون سگ‌های رباتیک مختلفی را توسعه داده‌اند که هر کدام از آنها قابلیت‌های متنوعی دارند و می‌توانند کارهایی مانند گشت زنی در مرزها تا کمک به پلیس‌ها در گرفتن گروگان‌گیرها را انجام دهند.

پیش از این دویدن، پریدن و حرکات جالب سگ‌های رباتیک را دیده‌ایم، اکنون یک سگ رباتیک، با حمل یک بلندگو اقداماتی که افراد باید در دوران شیوع کرونا انجام دهند را به آنها گوشزد کرده است.

از زمان شیوع کووید-۱۹ در جهان کشورهای مختلف از رباتها برای کارهای مختلفی کمک گرفته اند.

طی این مدت ربات‌های بسیاری برای انجام کارهای مختلف توسعه داده شده‌اند که می‌توان به سگ‌های رباتیک برای مقابله با کروناویروس در فروشگاه بانکوک، ربات ارسال محصولات در واشنگتن یا یک ربات همیار پرستار در یک بیمارستان در بلژیک که تب افراد را می‌سنجد و وظیفه ارسال دارو به بیماران را بر عهده دارد، اشاره کرد.

حال در چین از آنها برای هشدار به افراد استفاده کرده‌اند.

اخیرا چینی‌ها با تعبیه یک بلندگو بر روی یک سگ رباتیک از او برای اعلام اقدامات ایمنی لازم در هنگام شیوع بیماری کووید-۱۹ استفاده کرده‌اند.

این سگ رباتیک با گشت زنی در یک محله مسکونی در شرق چین کارهایی را که افراد می‌بایست در طول بیماری انجام دهند، اعلام کرده است.

این ربات در حین گشت زنی در یک منطقه مسکونی عبارت‌هایی مانند “ماسک بزنید”، “دست‌هایتان را مکرر بشویید”، “دمای بندتان را چک کنید” و برخی اقدامات ایمنی لازم را به صورت بلند اعلام می‌کرد.

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه