کد خبر:266447
پ
۳۸۸۱۹۱۴
پژواک گزارش می‌دهد:

ناسا، تاکسی هوایی برقی آزمایش می‌کند

ناسا تاکسی هوایی برقی را با هدف کمک به سازمان هوانوردی فدرال آمریکا آغاز کرده است.

ناسا تاکسی هوایی برقی را با هدف کمک به سازمان هوانوردی فدرال آمریکا آغاز کرده است.

 

*** ناسا تاکسی هوایی برقی آزمایش می‌کند

 

به گزارش پژواک، ناسا گامی مهم در زمینه توسعه تاکسی‌های هوایی برداشته است. این سازمان پروازهای آزمایشی یک هواپیمای عمود پرواز برقی متعلق به شرکت «جوبی اویشن» را با هدف کمک به مدل سازی و شبیه سازی محیط هوایی هنگام عملیاتی شدن این تاکسی‌ها آغاز کرده است.

فرایند آزمایش این تاکسی هوایی از ۳۰ آگوست آغاز شده و احتمالاً تا ۱۰ سپتامبر ادامه می‌یابد و شامل کنترل سروصدا با استفاده از ۵۰ میکروفون است تا پروفایل صوتی تاکسی هوایی در طول هر پرواز مشخص شود.
این نخستین تست یک خودروی عمود پرواز در طرح «حمل و نقل هوایی پیشرفته» است. طرح مذکور با هدف برطرف کردن شکاف‌ها در قوانین سازمان هوانوردی فدرال و تضمین آمادگی سازمان برای استفاده از تاکسی‌های هوایی و پهپادهای ارسال محموله انجام می‌شود.
اطلاعات این طرح پرواز به انجام تستی کامل‌تر در ۲۰۲۲ منجر می‌شود که شامل تاکسی‌های دیگر و وضعیت‌های پروازی پیچیده‌تر است.
این طرح به آماده سازی آمریکا برای کنترل ترافیک هوایی سنگین پس از گسترده‌تر شدن سرویس تاکسی‌های هوایی کمک می‌کند. شرک «جوبی اویشن» کسب وکار تاکسی‌هوایی اوبر را خریده و سرمایه گذاری ۳۹۴ میلیون دلاری از تویوتا دریافت کرده است.

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه