کد خبر:263838
پ
رمضانعلی سبحانی‌فر
مدیرعامل شرکت پست:

۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است

مدیرعامل شرکت پست از سهم ۴۰ درصدی خریدهای اینترنتی در مرسولات پستی کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت پست از سهم ۴۰ درصدی خریدهای اینترنتی در مرسولات پستی کشور خبر داد.
 

*** افزایش ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های لازم برای ارسال مرسولات پستی 

 
به گزارش پژواک، رمضان علی سبحانی‌فر روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در طبقه چهارم پست مرکزی خراسان رضوی پیرامون افزایش خریدهای اینترنتی، اظهار داشت:
در شرایط کنونی خریدهای اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پس‍تی کشور را به‌ لحاظ حجمی تشکیل می‌دهد و بر این اساس زیرساخت‌های لازم برای ارسال مرسولات پس‍تی ناوگان درون شهری پس‍ت به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.
 
وی در ادامه افزود:
از این بابت ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون خریداری شده است و بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده‌ایم. 
 

*** هوشمندسازی خدمات و فرآیندها از اهداف مورد تاکید پست است

 
سبحانی‌فر، در ادامه با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای پس‍‍تی از اهداف مورد تاکید پ‍ست جمهوری اسلامی است، بیان داشت :
در این راستا ۶ مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه‌اندازی شده است که یک مرکز هوشمند تا آخر تیرماه امسال در مشهد افتتاح خواهد شد.
 
 
وی همچنین با اعلام اینکه توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی ای بازار و روستابازار از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر هوشمندسازی پس‍ت است، افزود:
با تحقق هوشمندسازی،  افراد می‌توانند تحویل بسته‌های پ‍س‍تی توسط موزعان را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد کنند.
 
 

*** بار ترافیکی و استقبال مردم از  خدمات پست در حال افزایش است

 
 
به گزارش پژواک، مدیرعامل شرکت پس‍ت در پایان با اشاره به افزایش کیفیت خدمات پس‍ت و کاهش زمان ارسال و تحویل مرسولات پس‍تی، اظهار داشت:
با کاهش مدت زمان ارسال بسته‌های پس‍تی از طریق اصلاح فرآیندهای توزیع بین‌ استانی، که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پ‍ست افزایش، و زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.
پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و اطلاعات در طبقه چهارم اداره پست مرکزی مشهد افتتاح شد.
ایرنا
 
 
انتهای پیام///
ارسال دیدگاه