کد خبر:257757
پ
lg-oled-4k-ultrafine-monitor-ces-2021-teaser-front-view (1)
پژواک گزارش می‌دهد:

مانیتور ۴K OLED ال جی UltraFine در CES 2021 معرفی شد

جدیدترین مانیتور سری UltraFine ال‌جی، نخستین مانیتور OLED این شرکت محسوب می‌شود.

جدیدترین مانیتور سری UltraFine ال‌جی، نخستین مانیتور OLED این شرکت محسوب می‌شود.

 

*** مانیتور ۴K OLED ال جی

 

به گزارش پژواک، ال‌جی امروزه یکی از رهبران بازار در حوزه‌ی فناوری OLED برای نمایشگرها محسوب می‌شود؛ اما فناوری OLED ال‌جی بیشتر به تلویزیون‌های هوشمند این شرکت محدود بوده است. براساس گزارش خبرگزاری انگجت، ال‌جی الکترونیکس ساعاتی پیش کنفرانس مطبوعاتی‌اش را در CES 2021 برگزار کرد تا از اضافه‌شدن فناوری OLED به مانیتورهای خود خبر دهد.

مانیتور جدید ال‌جی با نام اولترافاین اولد پرو (LG UltraFine OLED Pro) شناخته می‌شود و به صفحه‌نمایش ۳۱٫۵ اینچ ۴K مجهز است. مانیتور ال ‌جی از تکنیک دایمینگ (نوردهی) جداگانه برای تک‌تک هشت‌میلیون پیکسلش استفاده می‌کند.

این قابلیت از عهده‌ی گوشی‌های هوشمند یا تلویزیو‌ن‌های OLED برمی‌آید؛ زیرا بخشی از قابلیت‌های ارائه‌شده‌ی فناوری OLED است. ازاین‌رو، دیدن آن در مانیتورها اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

همان‌طورکه از مانیتوری پرچم‌دار انتظار داریم، UltraFine OLED Pro به تنوع مناسبی از درگاه‌ها مجهز است که USB-C و سه درگاه استاندارد USB و دو درگاه دیسپلی پورت (DisplayPort) و HDMI را شامل می‌شود.

ال‌جی می‌گوید مانیتور جدیدش ۹۹ درصد از فضاهای رنگی DCI-P3 و Adobe RBG را پوشش می‌دهد و همین موضوع از دقت چمشگیر آن در نمایش رنگ‌ها حکایت می‌کند. دو پروفایل رنگی یادشده معمولا به‌ترتیب برای ویدئو و عکس استفاده می‌شوند.

 

*** اطلاعات دیگری درباره‌ی UltraFine OLED Pro دردسترس نداریم

 

به گزارش پژواک، متأسفانه به‌غیر از این اطلاعات و البته تیزر کوتاه ویدئویی به‌نمایش‌درآمده‌ی ال‌جی، اطلاعات دیگری درباره‌ی UltraFine OLED Pro دردسترس نداریم و نمی‌دانیم این مانیتور با چه قیمتی به بازار می‌آید. ال‌جی پیش‌تر تعدادی از مانیتورهای سری UltraFine را با قیمت گران‌تر از ۱،۰۰۰ دلار به بازار عرضه کرده است. با درنظرگرفتن اینکه مدل جدید این مانیتورها به فناوری OLED مجهز است، شکی نداریم قیمت بسیار گران‌تری از ۱،۰۰۰ دلار خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/// 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه