کد خبر:263848
پ
قلم رسانای
پژواک گزارش می‌دهد:

قلم رسانای ایرانی حاوی نانوذرات برای مصارف آموزشی و پژوهشی ساخته شد

یکی از شرکت‌های فناور اقدام به ساخت قلم رسانای حاوی نانوذرات برای مصارف آموزشی و کاردستی کرده است.

یکی از شرکت‌های فناور اقدام به ساخت قلم رسانای حاوی نانوذرات برای مصارف آموزشی و کاردستی کرده است.

 

*** ساخت قلم رسانای ایرانی

 

به گزارش پژواک، ‌جوهر رسانا جوهری است که استفاده از آن روی زیر لایه‌های متفاوت، خطوط و طرح‌های رسانا به وجود می‌آورد.

این جوهرها در فناوری‌های نوین و در فرایند تولید مدارهای چاپی به کار می‌روند و این امکان را فراهم می‌کنند که به‌ جای روش‌های متداول و پیچیده تولید بردها، مدار آن‌ها را ترسیم کرد.

امروزه جوهرهای بر پایه نانوذرات مهم‌ترین محصولات تجاری این حوزه هستند و در سرتاسر جهان توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

نانوذرات فلزی در مقایسه با دیگر ذرات دارای خواص منحصر به فردی از قبیل رسانایی الکتریکی بالا هستند که این ویژگی آن‌ها را در فناوری چاپ قطعات الکترونی بسیار مورد توجه قرار می‌دهد.

 

*** قلم رسانای برای چه مصارفی ساخته شده است؟

 

در این راستا این شرکت نانویی با بهره‌گیری از فناوری نانو موفق به تولید قلم رسانا شده‌ که در آن از نانوذرات با غلظت بالا استفاده شده است.

ساخت و تولید این قلم می‌تواند مقدمه‌ای برای حرکت در مسیر فناوری نوین الکترونیک چاپی و در ادامه گامی برای تولید جوهرهای قابل ‌استفاده در چاپگرها باشد.

این قلم رسانا قابلیت کاربرد روی کاغذ و مقوا و استفاده در مصارف آموزشی، طراحی مدارهای الکترونی، آموزش در حوزه الکترونیک، سلول‌های خورشیدی و کاردستی را دارد.

 

*** مزیت‌های قلم رسانای ایرانی

 

به گزارش پژواک، از مزیت‌های این قلم می‌توان به عدم ایجاد سطوح برجسته (ایجاد خط‌های صاف و بدون برجستگی و غیر قابل لمس با دست) اشاره کرد.

در فرمولاسیون این قلم رسانا از آب به عنوان حلال استفاده شده تا اثرات زیست محیطی را به حداقل برساند.

این محصول از نظر عملکرد کاملا قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است و در عین حال قیمت کمتری نیز دارد، در تولید این محصول از نانوذراتی در ابعاد ۵۰ نانومتر استفاده شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه