کد خبر:275832
پ
۲۵۰۷۱۰۵
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

قطعی اینترنت را پایان دهید/ ۷ تاثیر منفی قطعی اینترنت بر اقتصاد ایران/ کوچک شدن یک درصدی اقتصاد ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشریح ۷ تاثیر منفی قطعی اینترنت بر اقتصاد ایران ضمن هشدار نسبت به کوچک شدن یک درصدی اقتصاد ایران، بر پایان قطعی اینترنت در کشور تاکید کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تشریح ۷ تاثیر منفی قطعی اینترنت بر اقتصاد ایران ضمن هشدار نسبت به کوچک شدن یک درصدی اقتصاد ایران، بر پایان قطعی اینترنت در کشور تاکید کرد.

 

*** قطعی اینترنت در کشور

 

به گزارش پژواک، به نقل از صنایع، چند وقتی است که در پی بروز حوادث اخیر در کشور، با تصمیم دولت اینترنت بین‌الملل با قطعی و پلتفرم‌های خارجی با فیلترینگ مواجه شدند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کسب و کارها به سمت شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت حرکت کردند و فعالان اقتصادی بسیاری در این فضا سرمایه‌گذاری کردند.

با توجه به این شرایط و حرکت بسیاری از کسب و کارهای خارجی و بین‌الملل در مسیر اینترنت می‌طلب دولتمردان در این زمینه تدابیر شایسته و بایسته‌ای در نظر بگیرند.

چرا که قطعی اینترنت بین‌الملل و فیلترینگ بسیاری از شبکه‌های اجتماعی خارجی، خساراتی جدی به کسب و کارهای حاضر در این فضا تحمیل می‌کند.

خبرنگار صنایع در این راستا و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خسارات وارد شده به اقتصاد کشور در پی قطعی اینترنت بین‌الملل و تبعات آن در آینده گفتگویی اختصاصی را با نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران انجام داده است که در ادامه، خلاصه آن را ملاحظه خواهید نمود.

 

*** هزارتوی مشکلات قطعی اینترنت

 
حسین سلاح ورزی در ابتدای این گفتگو پیرامون تبعات قطعی اینترنت بر شاخص‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت:

حوادثی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد تاثیرات قابل توجهی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

البته بخش عمده‌ای از اثرات و تبعات آن در آینده و به تدریج بروز و ظهور خواهد کرد.

یکی از مهمترین اثراتی که بسیار محسوس است، ناشی از محدود کردن، قطعی اینترنت و فیلترینگ است که باعث شده بسیاری از کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای فروش آنلاین که در حوزه فروش کالا و خدمات فعالیت داشتند و روی بسترهای اینستاگرام فعالیت می‌کردند از بین بروند و تعطیل شوند.

از یک سو با نگاه بر بسیاری از آمارهایی که این روزها منتشر می‌شود از جمله اظهار نظر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کاهش درآمدهای ناشی از نقل و انتقال محصولات و مرسوله‌های فروشگاه آنلاین و یا از سوی دیگر با توجه به این که تقریبا ۴۰% از تولید ناخالص داخلی ایران از بخش خدمات است و عمده فعالیت‌های این بخش نیز با استفاده از اینترنت و بستر پلتفرم‌ها و تکنولوژی مربوطه انجام می‌شود، قطعی اینترنت می‌تواند تاثیر خیلی جدی داشته باشد.

 

** تبعات تداوم قطعی اینترنت و فیلترینگ
 

وی در ادامه، تصریح کرد:

حتی قطعی اینترنت در بخش تولید کارخانه‌ها نیز می‌تواند بر فعالیت‌هایی نظیر ثبت سفارش، بحث‌های لجستیکی و نقل و انتقالات پولی تاثیرگذار باشد و موجب کاهش تقاضای موثر شود.

بنابراین تداوم قطعی اینترنت و فیلترینگ می‌تواند در آینده باعث کوچک شدن اقتصاد ایران تا حد یک درصد نیز بشود.

ضمن اینکه تاثیرات غیر اقتصادی مانند تبعات اعتباری نیز در پی خواهد داشت؛ برای مثال بسیاری از فعالان اقتصادی ایران که در حوزه تجارت خارجی فعالیت می‌کنند روی بستر پیام رسان‌هایی با طرف‌های خارجی خود در ارتباط هستند که فیلتر شدن این پیام رسان‌ها موجب قطع ارتباط شده و این نیز می‌تواند موثر باشد.

 

*** قطعی اینترنت را پایان دهید
 

به گزارش پژواک، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان و پیرامون تبعات روانی قطعی اینترنت نیز، بیان داشت:

تداوم قطعی اینترنت اثرات روانی و اجتماعی نیز در پی خواهد داشت و از یک سمت باعث تشدید فضای نااطمینانی برای بخش سرمایه‌گذاری و از سمت دیگر ممکن است سبب یأس، ناامیدی و سرخوردگی فعالان این حوزه شود.

مهمترین تدبیری که باید دولت در نظر بگیرد این است که از قطعی اینترنت جلوگیری کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه