کد خبر:273598
پ
فضای مجازی
پژواک گزارش می‌دهد:

فضای مجازی چه آسیب‌هایی را برای خانواده‌ها به همراه دارد؟

استفاده بیش از حد فضای مجازی می‌تواند در ۷ حوزه مختلف برای خانواده‌ها مخرب باشد.

استفاده بیش از حد فضای مجازی می‌تواند در ۷ حوزه مختلف برای خانواده‌ها مخرب باشد.

 

*** تاثیرات مخرب فضای مجازی 

 

به گزارش پژواک، بر اساس اعلام پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا استفاده بیش از حد از فضای مجازی می‌تواند در هفت حوزه زیر در خانواده‌ها تاثیرگذار باشد:

 

۱- سردی روابط خانوادگی:

با سرگرم شدن هر عضو خانواده در فضای مجازی، ارتباط او با دیگر اعضای خانواده کمرنگ و به تدریج به سردی روابط خانوادگی منجر می‌شود.

 

۲- اعتیاد و دوری از خانواده:

حضور بی وقفه در فضای مجازی باعث می‌شود تا فرد زمان کمتری را به حضور در جمع‌های خانوادگی اختصاص دهد.

 

۳- جایگزینی عاطفی:

دوستی‌های اینترنتی بسیار رایج شده است. وابستگی به این نوع از دوستی باعث می‌شود تا افراد از نظر عاطفی، کمتر به خانواده خود رجوع کنند.

 

۴- اختلال در زمان خواب:

شب‌ها به ساعت اوج استفاده از فضای مجازی تبدیل شده است که موجب به هم ریختن ساعت خواب بعضی‌ها شده است. یعنی آن‌ها صبح خود را بدون خانواده و شب خود را بدون خانواده تمام می‌کنند.

 

۵- منزوی و دورشدن از میهمانی‌های خانوادگی:

عده‌ای از کاربران به بهانه دیدار مجازی اعضای خانواده کمتر در میهمانی خانوادگی حضور پیدا می‌کنند. آن‌ها به تدریج به افرادی منزوی و افسرده تبدیل می‌شوند.

 

۶- روابط نامشروع:

در حال حاضر برقراری روابط نامشروع از طریق فضای مجازی رواج پیدا کرده است. گسترش این اتفاق موجب از هم پاشیدن بنیان خانواده می‌شود.

 

۷- نقض حریم خصوصی خانواده:

بسیاری از کاربران نیز بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی خود و خانواده اطلاعاتشان را به راحتی در فضای مجازی منتشر می‌کنند. مسئله‌ای که تبعاتی از جمله سوءاستفاده افراد سودجو را در پی دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه