کد خبر:276091
پ
ایلان ماسک
پژواک گزارش می‌دهد:

فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک حداقل ۳٫۹۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را پس از معامله با توییتر می فروشد.

ایلان ماسک حداقل ۳٫۹۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را پس از معامله با توییتر می فروشد.

 

*** فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک

 

به گزارش پژواک، ایلان ماسک حداقل ۳٫۹۵ میلیارد دلار دیگر از سهام شرکت خودروهای الکتریکی خود تسلا را فروخته است. بر اساس پرونده‌هایی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد، ماسک ۱۹٫۵ میلیون سهم دیگر تسلا را فروخت.

ماسک در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۲۲ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت، سالی که ارزش سهام بیش از ۵۰ درصد جهش کرد. او امسال بیش از ۸ میلیارد دلار سهام در آوریل و تقریباً ۷ میلیارد دلار در ماه آگوست فروخت.

مدیرعامل تسلا علاوه بر سرمایه گذاری میلیاردها سرمایه خود برای خصوصی کردن توییتر، به شرکای خود از جمله سرمایه گذاران سهام بایننس، ران بارون بامکو، اندرسن هوروویتز، مدیر عامل سابق توییتر جک دورسی و شاهزاده الولید بن طلال بن عبدالعزیز عربستان سعودی متکی بود.

همانطور که NBC News قبلا گزارش داده بود، سناتور کریس مورفی (D-Conn) پس از معامله خصوصی ماسک خواستار تحقیق در مورد پیامدهای امنیت ملی سهام عربستان سعودی در توییتر شده است.

در ۹ آگوست، ماسک به طرفدارانش گفت که فروش سهام تسلا برای تامین مالی خرید احتمالی توییتر تمام شده است. در آن زمان، ماسک هنوز در دادگاه در حال مبارزه با شرکت رسانه های اجتماعی بود تا از این معامله خارج شود.

از زمان بسته شدن خرید، ماسک ده‌ها مهندس تسلا را به توییتر دعوت کرده تا در بررسی کد و کارهای دیگر به او کمک کنند.

در مقایسه با نزدک که تا به امروز حدود ۳۳ درصد کاهش داشته است، سهام تسلا ۴۶ درصد کاهش یافته است و بخش بزرگی از ثروت ماسک را از بین می‌برد. با این حال، طبق گزارش فوربس، او همچنان با ثروت خالص نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است.

در کنفرانسی که هفته گذشته برگزار شد، ماسک به مدیر صندوق سرمایه گذاری ران بارون گفت که حجم کاری او از حدود ۷۸ ساعت در هفته به ۱۲۰ ساعت افزایش یافته است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه