کد خبر:264933
پ
۶۱۹۷۵۴۶۲
پژواک گزارش می‌دهد:

عملکرد موفقیت‌آمیز یک حسگر زیستی در تشخیص کووید-۱۹

پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، یک حسگر زیستی ابداع کرده‌اند که عملکرد موفقیت‌آمیزی در آزمایش‌های تشخیص کووید-۱۹ داشته است.

پژوهشگران استرالیایی در بررسی جدید خود، یک حسگر زیستی ابداع کرده‌اند که عملکرد موفقیت‌آمیزی در آزمایش‌های تشخیص کووید-۱۹ داشته است.

 

*** عملکرد موفقیت‌آمیز یک حسگر زیستی در تشخیص کووید-۱۹

 

به گزارش پژواک، پژوهشگران “موسسه سلطنتی فناوری ملبورن”(RMIT University) با همکاری استارتاپ استرالیایی “Soterius”، یک حسگر زیستی ابداع کرده‌اند که می‌تواند کروناویروس و انواع آن را حتی در مقادیر کم تشخیص دهد.

این حسگر قابل اطمینان، دقیق و غیرتهاجمی می‌تواند نتایج را طی یک دقیقه ارائه کند تا اگر شخصی به انجام دادن آزمایش کووید-۱۹ و قرنطینه نیاز داشته باشد، پیش از وارد شدن به محیط کار به او هشدار دهد.

پژوهشگران موسسه سلطنتی فناوری ملبورن و استارتاپ Soterius سعی دارند نخستین نمونه موفقیت‌آمیز این حسگر را در اوایل سال ۲۰۲۲ تجاری‌سازی کنند.

این فناوری، در استرالیا تولید خواهد شد و قرار است در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده شود و در محیط‌های پر ازدحامی مانند مراکز مراقبت از سالمندان، فرودگاه‌ها، مدارس و هتل‌های تحت قرنطینه به کار برود.

 

*** ویژگی های حسگرهای جدید

 

“آلسدر وود”(Alasdair Wood)، از بنیانگذاران استارتاپ Soterius گفت:

حسگرهای تشخیص ویروس که در حال حاضر ارائه می‌شوند، بزرگ هستند، انرژی زیادی مصرف می‌کنند و می‌توانند تنها یک نوع ویروس را تشخیص دهند.

حسگر زیستی ما آنقدر کوچک است که می‌تواند روی یک کارت تردد شخصی نصب شود و به سادگی مورد استفاده قرار بگیرد. تنها کافی است که کاربر، کارت خود را روی محل بررسی قرار دهد.

نکته مهم این است که یک حسگر می‌تواند تا هشت رشته ویروس را شناسایی کند و فناوری ما به سادگی رشته‌های جدید ویروس را تشخیص می‌دهد.

ما امیدواریم که این حسگر بتواند ابزاری حیاتی برای شناسایی کووید-۱۹ باشد و امکان تشخیص دقیق را برای پیشگیری از همه‌گیری و نیاز به قرنطینه فراهم کند.

 

آزمایش‌های ابتدایی نشان داده‌اند که این حسگر زیستی می‌تواند پروتئین خوشه‌ای کروناویروس را با دقت بالا و بدون خطا شناسایی کند.

حتی اگر شخص مبتلا به کووید-۱۹ بدون علامت باشد، این فناوری می‌تواند بیماری وی را شناسایی کند.

آزمایش‌ها نشان می‌دهند که این حسگر می‌تواند یک ابزار تشخیصی خوب برای بیماری‌های تنفسی باشد و بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و “مرس”(MERS) را نیز شناسایی کند.

 

پروفسور ” شاراث سریرام”(Sharath Sriram)، استاد موسسه سلطنتی فناوری ملبورن و سرپرست این پروژه گفت:

این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است که می‌بینم حسگر ما، هسته اصلی این راه حل جدید هوشمندانه برای مدیریت کووید-۱۹ و سایر ویروس‌های تنفسی در محل کار است تا به محافظت از کارمندان و جامعه کمک کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه