کد خبر:266670
پ
سیارک
پژواک گزارش می‌دهد:

عبور سیارکی ۳ برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین

سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا در اولین روز از فصل پاییز از نزدیکی زمین عبور می کند.

سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا در اولین روز از فصل پاییز از نزدیکی زمین عبور می کند.

 

*** عبور سیارکی ۳ برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین

 

به گزارش پژواک، پاییز نجومی چهارشنبه بعد از ظهر آغاز می شود و شروع فصل جدید هم زمان با عبور سیارکی از کنار زمین خواهد بود.

این سیارک که ۲۰۲۱ NY۱ نامیده می شود، جزء اجرام نزدیک به زمین طبقه بندی می شود و تقریباً ۵۸۰ فوت ( ۱۷۶.۷۸۴ متر) طول دارد که باعث می شود بیش از دو برابر بلندتر از مجسمه آزادی در بندر نیویورک و بیش از سه برابر بلندتر از آبشار نیاگارا باشد.
اگرچه سنگی به این اندازه اگر به زمین برخورد کند می تواند مشکل ساز باشد، اما سازمان فضایی آمریکا «ناسا» اعلام کرده است که این سیارک در مسیر برخورد با زمین قرار ندارد. همچنین نزدیک ترین فاصله ای که پیش بینی می شود این سیارک از کنار زمین عبور کند حداقل در سال ۲۱۹۳ خواهد بود.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی TheSkyLive ، تنها چند ساعت قبل از رسیدن زمین به وضعیت اعتدال، قرار است این سیارک اندکی قبل از ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی، به گونه ای بی خطر از کنار زمین عبور کند .

این سیارک در نزدیکترین فاصله از مسافت حدود ۹۳۰ هزار مایلی (۱۴۹۶.۶۸ کیلومتر) از کنار زمین عبور می کند که این فاصله تقریبا چهار برابر دورتر از فاصله ماه با زمین است. همچنین این سیارک با سرعت حدود ۹.۶۵ کیلومتر در ثانیه (۶ مایل در ثانیه) در منظومه شمسی حرکت می کند.
با این حال با وجود اندازه بزرگ این سیارک و عبور نزدیک آن از کنار زمین، مشاهده آن بدون کمک تلسکوپ پرقدرت میسر نخواهد بود.
سیارکی سه برابر بزرگتر از آبشار نیاگارا از کنار زمین عبور می‌کند.
عبور این سیارک به طور اتفاقی در اعتدال سپتامبر رخ می دهد. دقیقاً در ساعت ۳:۲۱ دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، فصل تابستان در نیمکره شمالی زمین تمام و فصل پاییز آغاز می شود؛ این در حالی است که نیمکره جنوبی زمین فصل زمستان به بهار تغییر می کند.

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه