کد خبر:261198
پ
صنعت خودرو و مجلس
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت:

سیاسی شدن مدیریت مجموعه ایران‌خودرو و سایپا عامل مشکلات صنعت خودرو/ مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه سیاسی شدن مدیریت مجموعه ایران‌خودرو و سایپا از عوامل مشکلات صنعت خودروسازی کشور است از مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو خبر داد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه سیاسی شدن مدیریت مجموعه ایران‌خودرو و سایپا از عوامل مشکلات صنعت خودروسازی کشور است از مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو خبر داد.

 

*** بایدها و نبایدهای صنعت خودرو

 

به گزارش پژواک، محمد باقری که عضو ناظر مجلس در شورای رقابت نیز می‌باشد در جدیدترین اظهار نظر خود پیرامون صنعت خودرو به چند نکته مهم اشاره داشته است.
وی در رابطه با صن‍عت خودروی کشور تاکید کرده، تا زمانی که انحصار و قیمتگذاری در صن‍عت خودرو دستوری باشد، رانت نیز در این صنعت وجود خواهد داشت

وی با تاکید بر ضرورت شکست انحصار از صنعت خودروسازی کشور، پیرامون قیمت‌گذاری در این صنعت، گفت:
قیمت گذاری نباید دستوری و تکلیفی باشد و باید متناسب با عرضه و تقاضا تعیین شود و دولت نیز باید نظارت لازم را داشته باشد تا خودروسازان تخلف و گران‌فروشی نکنند.

 

*** مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف خود را با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام کرده از طرح آن در جلسه اخیر شورای رقابت خبر داده و اظهار امیدواری کرده در هفته آینده به نتیجه برسند.

باقری در رابطه با راهکارهای شکست انحصار از صنعت خودرو کشور نیز، سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران و واردات مدیریت شده را راهکارهای مناسب برای این هدف مهم دانسته، البته گفته اگر واردکنندگان خودرو بدون خارج کردن دلار از کشور بتوانند خودرو وارد کنند، اقدام خوبی خواهد بود.

 

*** نبود برنامه عملیاتی برای صنعت خودرو

 

به گزارش پژواک، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در پایان ضمن انتقاد از نبود برنامه عملیاتی در صنعت خودروی کشور، بر تهیه و اجرای یک برنامه عملیاتی در این حوزه، تاکید کرده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه