کد خبر:264476
پ
فضا
پژواک گزارش می‌دهد:

طوفان آتش در فضا

ناسا اخیرا در حساب کاربری “تلسکوپ فضایی هابل” در اینستاگرام تصویری زیبا از یک کهکشان منتشر کرد.

ناسا اخیرا در حساب کاربری “تلسکوپ فضایی هابل” در اینستاگرام تصویری زیبا از یک کهکشان منتشر کرد.

 

*** طوفان آتش در فضا

 

به گزارش پژواک، در تصویر زیبایی که تلسکوپ فضایی هابل ناسا ثبت کرده، شعله ور شدن طوفان آتش مکان تولد ستارگان در یک طرف کهکشان”LEDA ۳۶۲۵۲” نمایان است.

این کهکشان ۸۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد و به دلیل سر روشن و دم بلندش “نوزاد قورباغه” نامیده می‌شود. نوزادان قورباغه در جهان دوردست رایج‌اند و این موضوع حاکی از آن است که بسیاری از کهکشان‌ها در هنگام تکامل از فازی همانند این عبور می‌کنند.

چندی پیش ناسا اعلام کرد تلسکوپ فضایی هابل دچار مشکل شده است و آنها در حال بررسی این مشکل به وجود آمده هستند. رایانه‌ی این تلسکوپ در روز ۱۳ ژوئن(۲۳ خرداد) به مشکل خورد و جمع‌آوری‌ داده‌های علمی توسط این تلسکوپ متوقف شد.

تلسکوپ فضایی “هابل” ناسا که بیش از ۳۰ سال در فضا بوده و به اکتشافات بی‌شماری دست یافته است، به دلیل وجود مشکلی در رایانه‌ای متعلق به دهه ۱۹۸۰ که ابزارهای علمی آن را کنترل می‌کند، با مشکل مواجه شده است.

ناسا پس از انجام مجموعه آزمایش‌هایی در روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن(دوم و سوم تیر) همچنان به دنبال یافتن مشکل در رایانه‌ی‌ تلسکوپ فضایی هابل است.

آزمایش‌های انجام شده در تاریخ ۲۳ و ۲۴ ژوئن شامل روشن کردن رایانه‌ی پشتیبان برای اولین بار در فضا بود. این آزمایش‌ها نشان داد که مجموعی از این قطعات سخت‌افزاری رایانه‌های اصلی و پشتیبان همگی خطای یکسانی را بروز می‌دهند. دستورات برای خواندن حافظه و نوشتن آن نیز موفقیت‌آمیز نبود.

 

*** بررسی سخت‌افزارها

 

به گزارش پژواک، از آنجا که بعید به نظر می‌رسد همه‌ی سخت‌افزارها به مشکل خورده باشند این گروه اکنون در حال بررسی سخت‌افزارهای دیگری است که ممکن است که این خطا ناشی از آنها باشد.

آنها همچنین نگاهی به تنظیم کننده نیرو خواهند داشت تا ولتاژی که به سخت‌افزارها می‌رسد را بررسی کنند.

تنظیم کننده‌ی نیرو به برقراری یک ولتاژ ثابت کمک می‌کند.

در هفته آینده محققان به بررسی سخت‌افزارهای دیگری خواهند پرداخت و اگر این سخت‌افزارها یا تنظیم کننده نیرو مشکلی داشته باشند سخت‌افزار یا تنظیم کننده پشتیبان را فعال خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه