کد خبر:272539
پ
زاوه
کارشناس صنعت خودرو:

طرح سامانه متمرکز عرضه خودرو، طرحی کاملا بیهوده و منفی است و افزایش شفافیت را به همراه نخواهد داشت/ بازار خودرو در ماه‌های آینده آشفته‌تر خواهد شد

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه طرح سامانه متمرکز عرضه خودرو طرحی کاملا بیهوده و منفی است و افزایش شفافیت را به همراه نخواهد داشت، ارائه این طرح را سیگنالی دانست که از آشفته‌تر شدن بازار خودرو در ماه‌های آینده خبر می‌دهد.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه طرح سامانه متمرکز عرضه خودرو طرحی کاملا بیهوده و منفی است و افزایش شفافیت را به همراه نخواهد داشت، ارائه این طرح را سیگنالی دانست که از آشفته‌تر شدن بازار خودرو در ماه‌های آینده خبر می‌دهد.

 

*** سامانه متمرکز عرضه خودرو
 

به گزارش پژواک، به نقل از صنایع، چند روز پیش وزارت صمت از راه‌اندازی سامانه متمرکز عرضه خودرو در کشور خبر داد که بر اساس آن از این به بعد خودروسازان دولتی و خصوصی صرفا باید خودروهای خود را از طریق این سامانه عرضه کنند.

این خبر با واکنش‌های مختلف کارشناسان و فعالان صنعت خودرو روبرو شد و به همین دلیل خبرنگار صنایع برای روشنتر شدن پیامدهای اجرای این سامانه گفتگویی را با برخی کارشناسان صنعت خودرو انجام داده است که در ادامه خلاصه یکی از این گفتگوها را ملاحظه خواهید نمود.

 

*** بیهوده بودن سامانه متمرکز عرضه خودرو
 

فربد زاوه در خصوص نکات مثبت و منفی سامانه متمرکز عرضه خودرو، اظهار داشت:

نکته مثبتی در این طرح وجود ندارد، چرا که معنی ندارد فروش در داخل دولت به این شکل ثبت شود و نشان دهنده این است مجموعه‌ای که در حال حاضر در مورد خودرو تصمیم می‌گیرند ابتکار عملی برای کنترل وضعیت ندارند.

بنابراین طرحی کاملا بیهوده و بی جاست که هیج نکته مثبتی در آن نیست و تنها تتمه سرمایه اجتماعی دولت را از بین می‌برد.

 

*** سامانه متمرکز عرضه خودرو و افزایش شفافیت
 

وی در خصوص تاثیر این سامانه در شفافیت عرضه خودرو، بیان داشت:

این طرح منتج به کاهش قیمت خودرو نخواهد شد و با شفافیت در بازار خودرو و کوتاه شدن دست دلالان همراه نخواهد بود.

چرا که تا به حال مردم گمان می‌کردند فقط دلالان در ایران خودرو نفوذ دارند و از این به بعد گمان نفوذ وزارت صمت هم وجود خواهد داشت.

 

زاوه در ادامه، تصریح کرد:

اگر تفاوت قیمت‌ها حذف نشود این ضعف برطرف نخواهد شد.

با حذف قرعه کشی نیز پیکان انتقادات از خودروساز به حاکمیت منتقل می شود و لذا اعتباری هم که برای حاکمیت وجود دارد حراج می شود.

 

*** چشم انداز بازار خودرو
 

به گزارش پژواک، کارشناس صنعت خودرو در پایان، اظهار کرد:

این گونه طرح‌ها حاکی از آن است که مجموعه دولت در همه حوزه ها ناتوان از کنترل شرایط است و لذا مرتبا طرح های عجیب و غریب ارائه می‌دهد.

این یک سیگنال است و نشان می‌دهد وضعیت بازار خودرو در ماه‌های آینده آشفته تر خواهد شد.

این اقدام مانند اقدامات دیگر است و در آن یک خاصیت مثبت هم وجود ندارد و پر از موارد منفی است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه