کد خبر:276238
پ
ارز دیجیتال
پژواک گزارش می‌دهد:

ضربه مهلک بر صرافی‌های ارز دیجیتال

کارشناسان براین باورند که ادامه محدودیت‌های اینترنتی علاوه براینکه سبب ایجاد اختلال در فعالیت کسب‌وکار‌های نوپا می‌شود از سوی دیگر ضربه مهکلی بر صرافی‌های ارز دیجیتال وارد می‌کند.

کارشناسان براین باورند که ادامه محدودیت‌های اینترنتی علاوه براینکه سبب ایجاد اختلال در فعالیت کسب‌وکار‌های نوپا می‌شود از سوی دیگر ضربه مهکلی بر صرافی‌های ارز دیجیتال وارد می‌کند.

 

*** هزارتوی مشکلات کندی اینترنت 

 

به گزارش پژواک، یکی از کسب وکار‌هایی که امروز فعالیتشان به اینترنت گره خورده موضوع استخراج رمز ارز‌ها است که طی چند سال گذشته در کشور ما نیز فعالیت می‌کنند.

متاسفانه طی روز‌های اخیر با کندی اینترنت و قطعی آن در برخی مواقع اکثر فعالان این حوزه با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

در کنار این مهم صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال با اینکه جزو سرویس‌های داخلی محسوب می‌شوند و در زمان محدودیت‌های اینترنت هم فعال هستند، به‌دلیل غیرقابل پیش‌بینی‌بودن شرایط اینترنت در کشور، عمدتا از کاربران خود خواسته‌اند تا جایی که ممکن است از نقل‌وانتقالات غیرضروری خودداری کرده و سفارش‌های باز و حد ضرر معاملات خود را مدیریت کنند.

انجام معاملات کوتاه‌مدت و پرریسک نیز در شرایط کنونی توصیه نمی‌شود.

برهمین اساس عده‌ای فکر می‌کنند که در صورت ملی شدن اینترنت می‌بایست با استفاده از وی پی ان‌ها فعالیت در این عرصه ادامه داد در حالیکه اشتباه است چرا که ممکن است که در آینده نه چندان دور با مشکل مواجه شوند.

حتی کارشناسان استفاده از وی‌پی‌ان برای تغییر آی‌پی و دسترسی به صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال را در شرایط کنونی توصیه نمی‌کنند؛ چراکه این ابزار‌ها معمولاً و بسته به شیوه اتصال کاربر به اینترنت به‌اندازه کافی پایدار نیستند. پایدارنبودن دسترسی به اینترنت هم می‌تواند ریسک انجام معاملات را در پلتفرم‌های خارجی افزایش دهد.

ضمن اینکه شدیدترشدن محدودیت‌های اینترنتی در کشور در روز‌های آینده یا ساعت‌های خاص، می‌تواند محتمل باشد و فعالیت این ابزار‌ها را نیز بیش از پیش تحت‌تأثیر قرار دهد.

حداقل سرعت اینترنت باید ۲ مگابیت بر ثانیه باشد، ولی اگر سرعت بالاتری انتخاب کنید؛ حاشیه امنیت بهتری خواهید داشت.

در کشور‌هایی که پهنای‌باند و سرعت اینترنت زیاد است؛ حداقل سرعت اینترنت ۱۰ مگابیت توصیه می‌شود.

بخش عمده‌ای از فناوری‌های جدید مثل بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال با وجود استفاده از فناوری‌های غیر متمرکز وابستگی زیادی به اینترنت دارد.

کاربرانی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارند و یا معامله گر روزانه هستند، در انتقال، خرید و فروش و کلیه کار‌های روزانه دچار آسیب‌های زیادی شده‌اند.

حالا به نظر می‌رسد ادامه قطع اینترنت و ادامه محدودیت‌های اینترنتی علاوه بر ایجاد اختلال در ارتباطات مجازی، ضرر چشمگیری به کسب‌وکار‌های نوپا، صرافی‌های ارز دیجیتال و استارتاپ‌های مختلف اینترنتی وارد می‌کند که ممکن است بعضی از آن‌ها جبران‌ناپذیر باشند.

فناوری

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه