کد خبر:273616
پ
زارع پور
وزیر ارتباطات:

صنعت فضایی، صنعت نمایشی نیست/ ضرورت ارتقای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 

 وزیر ارتباطات با بیان اینکه صنعت فضایی، صنعت نمایشی نیست بر ضرورت ارتقای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.

 وزیر ارتباطات با بیان اینکه صنعت فضایی، صنعت نمایشی نیست بر ضرورت ارتقای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد.

 

*** ضرورت ارتقای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 

 

به گزارش پژواک، عیسی زارع‌پور با اشاره به ضرورت ارتقای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مرجع حل مسایل وزارت ارتباطات، گفت:

یکی از مشکلات پژوهشگاه، یکسان بودن آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی است که باعث می‌شود نگاه مساله محور جای خود را به نگاه مقاله محور بدهد که مدیریت جدید این پژوهشگاه باید به دنبال رفع آن باشد.

 

وی با تاکید بر این که اعضای هیئت علمی پژوهشگاه باید به دنبال حل مسائل وزارت و بخش ICT باشند،خاطرنشان کرد:

تولید مقاله علمی خوب است، اما همه نیاز ما نیست و باید شاخص های ارتقای اعضای هیات علمی پژوهشگاه، متناسب با این خواسته تعریف شود.

 

زارع پور در ادامه گفت:

پژوهشگاه باید دیده‌بان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور باشد و در عین شناخت جامع نسبت به نوآوری‌های فناورانه در دنیا، بتواند با ارائه گزارش‌های جامع راهبردی ماهانه، راهگشای مسوولان ما در اتخاذ تصمیمات راهبردی باشد.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت چابک سازی پژوهشگاه ارتباطات، افزود:

ستاد پژوهشگاه ارتباطات نیازمند چابک‌سازی است و لازم است فرهنگ کار به سمت حل مسائل در سریع ترین زمان ممکن و بر اساس روش‌های روز برود.

 

وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاش های یزدانیان رییس پیشین پژوهشگاه ارتباطات، ابراز امیدواری کرد که آقای دکتر رضوی زاده که از نخبگان دانشگاهی کشور است با همراهی مدیران و کارکنان پژوهشگاه ارتباطات، بتوانند جایگاه این پژوهشگاه را در کشور ارتقا دهند.

 

*** جایگاه پژوهشگاه فضایی

 

وی در ادامه با تقدیر از زحمات صمیمی رئیس پیشین پژوهشگاه فضایی، جایگاه پژوهشگاه فضایی را مهم ارزیابی کرد و گفت:

این پژوهشگاه ظرفیت تبدیل شدن به قطب نوآوری صنعت فضایی در کشور و منطقه را دارا است و باید جایگاه آن ارتقا یابد.

 

وی ابراز امیدواری کرد رییس سازمان فضایی که با حفظ سمت سرپرست جدید پژوهشگاه فضایی هم هست، بتواند به صورت سازمان یافته موفق به ایجاد هماهنگی بین سازمان و پژوهشگاه فضایی شود.

 

وزیر ارتباطات در ادامه خاطرنشان کرد:

پژوهشگاه باید زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعت فضایی کشور، از توسعه آزمایشگاه‌ها گرفته تا زیرساخت های تست‌ و تجمیع ماهواره را فراهم کند.

 

زارع‌پور با اشاره به محدود بودن منابع کشور، گفت:

باید هماهنگی لازم بین تمام بازیگران عرصه فضایی کشور شکل گیرد و جایگاه هر نهاد در حوزه ساخت ماهواره و زیرساخت‌های مربوط مشخص شود.

 

*** ارتقا انگیزه‌های فن‌آورانه و نوآورانه

 

به گزارش پژواک، وزیر ارتباطات همچنین ایجاد انگیزه جهت حفظ نیروی انسانی متخصص و متعهد را از دیگر وظایف سازمان و پژوهشگاه فضایی عنوان کرد و گفت:

ضمن ارتقا وضعیت معیشت نیروهای متخصص و دانشمند پژوهشگاه باید انگیزه‌های فن‌آورانه و نوآورانه را آنها ارتقا داد.

صنعت فضایی صنعت نمایشی نیست و می‌بایست در عین گره‌گشایی از مشکلات زندگی مردم، سر ریز دانشی آن در صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه