کد خبر:271656
پ
شاخص فرا خورشیدی ۱
پژواک گزارش می‌دهد:

صدای پنج هزار دنیای فرا خوشیدی را بشنوید + فیلم

اکانت اینستاگرام سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، با به اشتراک‌گذاری ویدئویی از کشف بیش از پنج هزار دنیای فرا خوشیدی خبر داد.

اکانت اینستاگرام سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، با به اشتراک‌گذاری ویدئویی از کشف بیش از پنج هزار دنیای فرا خوشیدی خبر داد.

 

*** کشف بیش از پنج هزار دنیای فرا خوشیدی

 

به گزارش پژواک، اکانت اینستاگرام سازمان فضایی آمریکا (ناسا) با به اشتراک گذاشتن ویدئویی اعلام کرد بیش از پنج هزار دنیای فرا خوشیدی را کشف کرده است.

از سیاره های کوچک صخره ای به اندازه زمین تا غول‌ های گازی چندین برابر بزرگتر از مشتری.
جستجو سیارات فراخورشیدی که بیش از سی سال مورد توجه این سازمان بوده است، این اکتشافات از طریق نشانه‌های ظریفی مانند تغییرات اندک در نور دریافتی از ستاره ای در دوردست هنگامی که سیاره از مقابل آن عبور می‌کند، یا جابه‌جایی ناچیز ستاره، تحت تاثیر گرانش سیاره اش انجام شده‌اند.
با تلسکوپ های جدیدی مانند تلسکوپ فضایی جمیز وب و تکنولوژی های پیشرفته، ناسا با سرعت بیشتری به اکتشاف دنیاهای فرا خورشیدی می‌پردازد و حتی امیدوار است موفق به عکس‌برداری مستقیم از این سیارات شود.
احتمالا در سرتاسر کهکشان راه شیری صدها میلیارد سیاره وجود دارد.
این ویدئو یک شبیه سازی صوتی تمام این ۵۰۰۵ سیاره کشف شده در طول زمان می‌باشد که بی شباهت به یک قطعه موسیقی نیست.
موقعیت هر سیاره فرا خوشیدی در آسمان، پس از کشف آن با یک دایره نشان داده شده است.

 

*** ویژگی‌ها

 

به گزارش پژواک، اندازه هر دایره نشان‌دهنده حجم و اندازه ی آن سیاره است و رنگ دایره تعیین کننده روش مورد استفاده جهت کشف آن را مشخص می‌کند:

رنگ صورتی به معنی استفاده از روش “سرعت شعاعی”، رنگ بنفش روش “گذر سیاره‌ای”، رنگ سبز روش “میکرولنزینگ”، قرمز روش “تغییرات زمانی” زرد روش “روشنایی مداری” ، خاکستری روش “ستاره سنجی” و رنگ آبی نشان‌ می‌دهد برای کشف آن سیاره از روش “سینماتیک صفحه ” استفاده شده است.
این موسیقی با نواختن یک نت هنگام کشف هر دنیا ساخته شده است.

گام هر نوت بیانگر دوره نسبی مداری آن سیاره است.

سیاره هایی که طی مدت طولانی تری به دور ستاره ی خود گردش می‌کنند صدای بم تری دارند در حالی که سیاره با مدار کوچکتر صدایی زیر دارند.

 

در ادامه می‌توانید این ویدئو و موسیقی شگفت انگیز را مشاهده نمایید:

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه