کد خبر:265385
پ
۶۱۹۹۱۹۹۶
پژواک گزارش می‌دهد:

شکست مجدد آزمایش نخستین موشک مافوق صوت آمریکا

نخستین آزمایش موشک مافوق صوت نیروی هوایی ایالات متحده بار دیگر با شکست مواجه شد.

نخستین آزمایش موشک مافوق صوت نیروی هوایی ایالات متحده بار دیگر با شکست مواجه شد.

 

*** شکست مجدد آزمایش نخستین موشک مافوق صوت آمریکا

 

به گزارش پژواک، تلاش دوم برای آزمایش برنامه موشک‌های مافوق صوت نیروی هوایی ایالات متحده نیز با شکست مواجه شد، چرا که موتور تقویت کننده موشک روشن نشد و این برنامه را که در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بود، بار دیگر به تعویق انداخت.

برنامه موشک‌های مافوق صوت که “سلاح پاسخ سریع هوایی”(ARRW) نامیده می‌شود، شامل موشکی است که توسط بمب افکن B-۵۲ حمل می‌شود، سپس از آن جدا شده و توسط موشک تقویت کننده خود شلیک می‌شود. این موشک کلاهک را با سرعت مافوق صوت(۵ ماخ و بالاتر) شلیک می‌کند و پس از آن جدا شده و کلاهک در حالی که مانور پذیری خود را حفظ می‌کند، به سمت هدف حرکت می‌کند.

پیشتر در ماه آوریل نیز اولین آزمایش این موشک شکست خورد، چرا که موشک از بمب افکن جدا نشد و منجر به توقف ناگهانی روند آزمایش شد.

دومین آزمایش که در پایگاه هوایی “ادواردز” در کالیفرنیا انجام شد، پیشرفتی جزئی نسبت به آزمایش اول داشت، اما آنطور که نیروی هوایی آمریکا دوست داشت به پایان برسد، به سرانجام نرسید.

اهداف آزمایش دوم آزادسازی ایمن تقویت کننده از بمب افکن و ارزیابی عملکرد آن بود. ضمن اینکه کلاهک موشک مافوق صوت در اوایل این ماه با موفقیت آزمایش شد و بخشی از این آزمایش نبود.

در طول این آزمایش، تقویت کننده با موفقیت از بمب افکن جدا شد و تمام دنباله وظایف پس از جدا شدن از جمله دستیابی به GPS و قطع و انتقال قدرت به موشک را دنبال کرد. باله‌های تقویت کننده نیز وارد عمل شده و مانورهای ضد گرفتگی را انجام داد تا اطمینان حاصل شود که موشک به بمب افکن آسیب نمی‌رساند.

مرحله بعدی در فرآیند آزمایش، احتراق تقویت کننده بود که موشک را به سرعت مافوق صوت می‌رساند. اما موشک تقویت کننده نتوانست مشتعل شود.

با توجه به اینکه این یک پروژه دفاعی است، نیروی هوایی آمریکا هیچ علتی از این شکست را فاش نکرده و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده است که به توسعه این سلاح متعهد می‌ماند.

 

*** تعویق در پرتاب موشک‌های مافوق صوت آمریکا

 

به گزارش پژواک، برنامه موشک‌های مافوق صوت آمریکا که قرار بود در سال ۲۰۲۰ اجرایی شود، حالا حداقل تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده و حدود ۳.۸ میلیارد دلار خرج روی دست مالیات دهندگان آمریکایی گذاشته است و حالا که روسیه توانمندی‌های خود را در این عرصه با موشک مافوق صوت “زیرکان”(Tsirkon) نشان داده است، ایالات متحده نیز فشارهای بیشتری را متحمل شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه