کد خبر:267630
پ
فضانورد
پژواک گزارش می‌دهد:

شکایت سازمان فضایی روسیه از فضانورد ناسا

سازمان فضایی روسیه تهدید کرده از یک فضانورد ناسا به دلیل ایجاد سوراخ در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی شکایت می‌کند.

سازمان فضایی روسیه تهدید کرده از یک فضانورد ناسا به دلیل ایجاد سوراخ در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی شکایت می‌کند.

 

*** شکایت سازمان فضایی روسیه از فضانورد ناسا 

 

به گزارش پژواک، ادعا می‌شود فضانورد مذکور در سال ۲۰۱۸ میلادی یک سوراخ ۲ میلیمتری در کپسول سایوز MS-۰۹ ایجاد کرده که در آن زمان کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته بود.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که سازمان فضایی روسیه اخیراً تحقیقات درباره ایجاد سوراخ در ماژول را تکمیل کرده است. طبق نتایج تحقیق به نظر می‌رسد رویداد مذکور خرابکاری است و سرنا آنیون چنسلور (فضانورد ناسا) متهم به انجام آن است.
این تحقیق به مجریان قانون روسیه اعلام شده و راسکاموس می‌تواند اتهاماتی جنایی را علیه این فضانورد مطرح کند.
روزنامه Izvestia به نقل از منابع آگاه گزارشی در این باره منتشر کرده است. به نوشته تاس آنیون چنسلور به امید آنکه زودتر به زمین برگردد این سوراخ را ایجاد کرده است.
به گفته منابع آگاه این فضانورد تصمیم داشت به دلیل لخته خون یا عامل دیگر تصمیم داشته زودتر ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کند.
طبق گزارشی که در تاس منتشر شده، منابعی آگاه در راسکاموس ادعا می‌کنند چند سوراخ به وسیله یک فرد ناآشنا با طراحی ماژول ایجاد شده است.
سوراخ مذکور در ۳۰ آگوست ۲۰۱۸ میلادی ردیابی شد که در نتیجه آن فشار داخل ماژول کاهش یافته بود. فضانوردان روس به سرعت این سوراخ را ترمیم و فشار ماژول را احیا کردند.
 
 
 
انتهای پیام///
منبع
پژواک
ارسال دیدگاه