کد خبر:276125
پ
اپل
پژواک گزارش می‌دهد:

شکایت از اپل به اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران

اپل به اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران با شکایت دسته‌جمعی جدیدی مواجه شد.

اپل به اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران با شکایت دسته‌جمعی جدیدی مواجه شد.

 

*** شکایت از اپل به اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران

 

به گزارش پژواک، اپل به اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران آیفون حتی در زمانی که تنظیمات حریم خصوصی این شرکت وعده داده که این کار را نکند، با شکایت دسته‌جمعی مواجه شده است.

چند روز پیش در گزارشی گفته شده بود که چندین برنامه آیفون بدون توجه به روشن یا خاموش بودن تنظیمات حریم خصوصی iPhone Analytics، اطلاعات کاربران را برای اپل ارسال می‌کنند.

طبق گزارش Gizmodo، این مشکل توسط دو محقق مستقل از شرکت نرم‌افزاری Mysk گزارش شده است که متوجه شدند اپ استور اپل، اطلاعات جامعی را درباره تقریباً هر کاری که کاربران در برنامه انجام می‌دهند، به شرکت ارسال می‌کنند.

ظاهراً این کار حتی هنگامی که تنظیمات حریم خصوصی iPhone Analytics که ادعا می‌کند «اشتراک‌گذاری Device Analytics را به‌طور کلی غیرفعال می‌کند» نیز صورت می‌گیرد.

Gizmodo سپس از محققان درخواست کرد تا آزمایش‌های بیشتری روی سایر برنامه‌های آیفون مانند Apple Music و Apple TV انجام دهند و آن‌ها متوجه شدند که این مشکل در اکثر برنامه‌های داخلی آیفون به‌جز مواردی مانند Health و Wallet وجود دارد.

 

اپل در این شکایت به نقض قانون تهاجم به حریم خصوصی کالیفرنیا متهم شده است. شاکی پرونده، «الیوت لیبمن» می‌گوید:

«حریم خصوصی یکی از مسائل اصلی است که اپل برای متمایز‌کردن محصولات خود از رقبا از آن استفاده می‌کند. اما تعهدات حریم خصوصی اپل کاملاً گمراه‌کننده هستند. این شرکت تابلوهای تبلیغاتی زیادی را در سراسر کشور نصب کرده که حریم خصوصی آیفون را تبلیغ می‌کنند.»

 

محققان Mysk توضیح می‌دهند که اپ استور اطلاعات مربوط به فعالیت کاربران در لحظه را جمع‌آوری می‌کند، از جمله اینکه روی چه چیزی ضربه می‌زنند، کدام برنامه‌ها را جستجو می‌کنند، چه تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند و برای چه مدت به صفحه یک برنامه نگاه کرده‌اند.

آزمایش‌های Mysk همچنین نشان می‌دهد که اپل این نوع داده‌ها را همراه با جزئیات دیگری مانند شماره شناسایی، نوعی گوشی در حال استفاده، وضوح نمایشگر، زبان‌های صفحه‌کلید و نحوه اتصال به اینترنت شناسایی می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که اپل در نظر دارد تا فعالیت خود در زمینه تبلیغات دیجیتال را گسترش دهد.

این غول فناوری اخیراً در اپ استور، نمایش تبلیغات در جایگاه‌های جدیدی را آغاز کرده و قصد دارد آن‌ها را به اپل تی‌وی نیز اضافه کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه