کد خبر:274150
پ
اینترنت ملی
پژواک گزارش می‌دهد:

شورای عالی فضای مجازی خواستار ایجاد مرورگر و موتور جستجوی بومی شد

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی می‌گویند کاربران پیام‌رسان‌های داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته‌اند و از همین رو خواستار افزایش ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی این پلتفرم‌ها شدند.

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی می‌گویند کاربران پیام‌رسان‌های داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته‌اند و از همین رو خواستار افزایش ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی این پلتفرم‌ها شدند.

 

*** در جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی چه گذشت؟

 

به گزارش پژواک، جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی عصر روز گذشته به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و اعضا به بررسی پنج دستور جلسه پرداختند.

آنها با بررسی حوزه‌های زیرساختی، تصمیم گرفتند که ارائه خدمات دولت روی پیام‌رسان‌های داخلی افزایش یابد. علت این امر افزایش تعداد کاربران این پلتفرم‌ها طی ماه‌های اخیر عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، اعضای این شورا خواستار راه‌اندازی مرورگرهای داخلی و موتورهای جستجوی داخلی نیز شده‌اند.

در بخش دیگر این جلسه، وزیر ارتباطات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد که بر اساس آن مشخص شد این شبکه تاکنون ۴۳ درصد پیشرفت داشته است.

پس از بحث و بررسی مفصل این گزارش مقرر شد پیشرفت این شبکه تا پایان سال حداقل به ۶۶ درصد برسد.

اعضای شورای عالی فضای مجازی همچنین به بررسی موضوع گسترش شبکه فیبرنوری در کشور پرداخته و بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.

سومین دستور جلسه روز گذشته نیز بحث تمرکز شبکه اطلاعاتی کشور در استان تهران بود.

بر این اساس اعضا تاکید کردند با توجه به اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات کشور با مرکزیت استان تهران مبادله می‌شود، برای تمرکززدایی از شبکه، مراکز اطلاعاتی کشور حداقل به هشت واحد افزایش یابد.

این شورا تصویب کرد که اولین قطب مرکز داده کشور تا پایان سال در منطقه پیام در استان البرز افتتاح شده و در سال‌های بعد سه قطب دیگر مرکز داده کشور در بخش‌های دیگر راه‌اندازی شود.

گفتنی است با وجود درخواست رئیس مجلس از شورای عالی فضای مجازی برای ارائه طرحی در زمینه مدیریت فضای مجازی و طرح صیانت، در جلسه روز گذشته به این موضوع پرداخته نشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه