کد خبر:260743
پ
پویش
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

شناسایی ۱۳ هزار نیازمند تهرانی با سامانه سنا/ جزییات پویش ۱+۱

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ثبت اطلاعات بیش از ۱۳ هزار نیازمند تهرانی در سامانه سنا، جزییات پویش ۱+۱ را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ثبت اطلاعات بیش از ۱۳ هزار نیازمند تهرانی در سامانه سنا، جزییات پویش ۱+۱ را تشریح کرد.

 

*** جزییات پویش ۱+۱

 

به گزارش پژواک، سیدمالک حسینی درباره اجرای پویش یک به علاوه یک در تهران، اظهار داشت:

باتوجه به تداوم شرایط کرونا و فشارهای اقتصادی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، پویش یک به علاوه یک از سوی شهرداری تهران با همکاری خیرین آغاز شده است که البته مرحله نخست از این پویش شب یلدای سال ۹۹ برگزار شد و نتایج مؤثری داشت.

در این پویش یک شخص یا خانواده حامی یک شخص یا یک خانواده نیازمند می‌شود.

درصدد هستیم تا مرحله بعدی این پویش را نیز در ماه رمضان برگزار کنیم و از این طریق برای تامین بخشی از نیازهای افراد کم بضاعت گامی برداریم.

 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه، بیان کرد:

شناسایی نیازمندان از طریق بانک اطلاعات مناطق، تحقیقات محلی و همکاری مجامع خیرین و… انجام می‌شود.

 

*** هدف از راه‌اندازی سامانه سنا

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی و کمیته امداد متولی اصلی کمک به نیازمندان هستند، گفت:

شهرداری تهران نیز در راستای ایفای مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود، ضمن شناسایی افراد نیازمند از طریق مراجعاتی که داریم، ارتباطات همکاران‌مان در نواحی مختلف و بانک جامع اطلاعات خانواده‌های کم برخوردار، اقداماتی را برای کمک به آنها انجام می‌دهد.

سامانه سنا برای شناسایی نیازمندان راه‌اندازی شده است، تاکنون اطلاعات بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیازمند در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در این سامانه ثبت شده است.

این مرحله از پویش یک به علاوه یک در سه بخش اجرایی شده که بخش نخست آن شامل کمک‌های پرداخت‌ شده در پلتفرم#۷۸۰ * با همکاری خیریه همت است.‌

بخش دوم این پویش نیز که از ۲۵ اسفند آغاز شده، تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد و از طریق فروشگاه‌های شهروند با ارائه تخفیف‌هایی تا ۵۰ درصد در اجرا می‌شود تا درصدی از این تخفیف‌هابرای تأمین ارزاق نیازمندان به ویژه کودکان کار صرف شود.

 

حسینی در ادامه، تصریح کرد:

بخش سوم این پویش با همکاری کارکنان شهرداری و پرداخت داوطلبانه مبلغی از حقوق‌شان جهت کمک به نیازمندان اجرا می‌شود.

همچنین در راستای اجرای این پویش بیش از ۱۰ هزار پرس سبزی‌پلو با ماهی با کمک سازمان رفاه و مجامع خیرین منطقه‌ای تهیه و بین نیازمندان مختلف در ۵ پهنه تهران توزیع شد.

 

*** اجرای برنامه‌های متنوع در گرمخانه‌ها

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و به ویژه حضور گروه‌های موسیقی داوطلبانه در گرمخانه‌ها اشاره کرد و اظهار کرد:‌

تا کنون بیش از ۱۵ گروه موسیقی به مناسبت نوروز در گرمخانه‌ها اجرا داشته‌اند که این اقدام در همه گرمخانه‌ها و تا پایان نوروز ادامه دارد.

نقش این مجمع در شناسایی دقیق نیازمندان و توزیع عادلانه اقلام میان آنها حائز اهمیت است.

مجامع خیرین ارتباط نزدیکی با کمیته امداد و بهزیستی دارند و در توزیع و اجرای برنامه‌ها هماهنگی‌ با آنها صورت می‌گیرد و معتقدیم هر چه کمک‌ها شفاف و یکپارچه باشد توزیع نیز عادلانه و به خوبی انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه