کد خبر:271788
پ
Samsung-BOE-OLEDs-for-Galaxy-s21_210520_img1
پژواک گزارش می‌دهد:

صفحه نمایش شرکت‌های‌ چینی در محصولات سامسونگ؟!

سامسونگ صفحه نمایش شرکت های چینی را جایگزین محصولات خود خواهد کرد.

سامسونگ صفحه نمایش شرکت های چینی را جایگزین محصولات خود خواهد کرد.

 

*** صفحه نمایش شرکت‌های‌ چینی در محصولات سامسونگ؟!

 

به گزارش پژواک، بر اساس گزارش‌های اخیر، بازار تولید نمایشگرهای LCD اکنون توسط تولیدکنندگان چینی تصاحب شده است.

سایر سازندگان صفحه نمایش مانند ال‌جی، سامسونگ و … اکنون بازار نمایشگرهای LCD را برای حضور برندهای چینی ترک می‌کنند.

این شرکت‌ها اکنون بر روی بازار OLED تمرکز کرده‌اند.

با این حال، گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت همچنان از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند.

این بدان معناست که اکنون شرکت‌های بیشتری بر این برندهای چینی تکیه خواهند کرد.

بر اساس گزارش اخیر، شرکت BOE ممکن است پنل‌هایی را برای مدل‌های پایین رده و میان رده سامسونگ توسعه دهد. این مدل‌ها شامل گلکسی A13 و گلکسی A23 و مدل‌های دیگر خواهد بود.

هر دو شرکت سامسونگ و BOE تولیدکنندگان بزرگی با سطح بودجه زیاد در بخش تحقیق و توسعه صفحه نمایش و تولید محصولات مشهور در جهان هستند. محصولات آن‌ها به طور گسترده توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

با این حال، هنوز تفاوت‌هایی بین این دو سازنده وجود دارد.

علاوه بر تجارت مرتبط با تولید صفحه نمایش، گوشی‌های هوشمند سامسونگ نیز سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، BOE در حال حاضر محصولات مرتبط با گوشی‌های هوشمند خود را ندارد.

تمرکز این شرکت بر عرضه نمایشگرهای خود به چندین تولیدکننده تلفن همراه است.

شرکت BOE به عنوان یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان صفحه نمایش در چین، روابط نزدیکی با تولیدکنندگان مختلف تلفن همراه دارد.

این بار گزارش شده است که در میان آیفون‌های ساخت اپل، صفحه نمایش‌های تولید شده توسط BOE حدود ۲۰ درصد از سهم این محصولات را به خود اختصاص داده‌اند.

اپل یک شرکت فن‌آوری مشهور در جهان است و همیشه در قبال محصولات خود بسیار سختگیر بوده است.

 

*** حالا BOE صفحه‌ نمایش‌های مورد نیاز سامسونگ را عرضه می‌کند

 

به گزارش پژواک، ورود به زنجیره تامین محصولات اپل نشان می‌دهد که صفحه نمایش‌های BOE در حال حاضر کیفیت بسیار خوبی دارند. چندین تولیدکننده بزرگ چینی دیگر مانند هواوی و شیائومی نیز دستگاه‌های زیادی دارند که از صفحه نمایش‌های تولید شده توسط BOE استفاده می‌کنند.

اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه BOE تنها در حال توسعه پنل‌هایی برای مدل‌های پایین رده سامسونگ است.

با این حال، به گفته منابع مربوطه در این صنعت، در پایان ماه مارس، سامسونگ به BOE پیشنهاد داده بود که نسل بعدی پنل گوشی‌های هوشمند پرچمدار این شرکت را عرضه کند. بر اساس گزارش‌ها، هر دو شرکت در حال حاضر مغشول بحث و مذاکره در مورد تایید فنی و امضای قرارداد تجاری هستند.

اگر این موضوع درست باشد و به خوبی پیش برود، شاید شاهد حضور صفحه‌ نمایش‌های چینی در گوشی‌های پرچمدار آینده سامسونگ نیز باشیم.

به گفته GizChina، سامسونگ در ابتدا قصد داشت تولید پنل‌های LCD را تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کند. با این حال، بازار پنل‌های LCD در یک سال گذشته شروع به افزایش قیمت کرده است.

این موضوع باعث شد تا کارخانه تولید LCD سامسونگ تا دو سال دیگر نیز به کار خود ادامه دهد. با این حال، این شرکت قصد دارد در پایان سال ۲۰۲۲ از بازار خارج شود.

با این وجود، بازار پنل‌های LCD از اواخر سال گذشته تغییر زیادی کرده است و قیمت این محصولات به طور قابل توجهی کاهش یافته و اکنون در یک سقوط آزاد است.

تا ژانویه امسال، میانگین قیمت یک پنل ۳۲ اینچی تنها ۳۸ دلار بود که نسبت به ژانویه سال گذشته ۶۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

آیا شرکت BOE توانایی تولید پنل‌های نمایشگر محصولات پرچمدار سامسونگ را نیز دارد؟ به نظر شما چرا سامسونگ به جای استفاده از محصولات تولیدی خود، از تولیدکنندگان چینی کمک می‌گیرد؟!

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه