کد خبر:273846
پ
همراه اول
پژواک گزارش می دهد:

سیکل چرخه مدیریت فناوری در اپراتور اول تلفن همراه تشریح شد/ آغاز عبور از G3

ارایه فناوری های روز دنیا دغدغه اصلی اپراتور همراه اول در تعریف ماموریت‌های سازمانی این شرکت بوده است.

ارایه فناوری های روز دنیا دغدغه اصلی اپراتور همراه اول در تعریف ماموریت‌های سازمانی این شرکت بوده است.

 

*** سیکل چرخه مدیریت فناوری در اپراتور اول تلفن همراه تشریح شد

 

به گزارش پژواک، چرخه عمر یا دوره عمر (Life Cycle) از جمله اصطلاحات رایج در فضای مدیریت و کسب و کار است که با توجه به کلمه‌ عمر (life) در چرخه عمر (Life-cycle) می‌توان حدس زد که این مفهوم در زیست شناسی ریشه دارد.

در واقع چرخه عمر نوعی مدل ذهنی است که از مشاهده دوره زندگی موجودات زنده الگوبرداری شده است. ساختار، توانمندی ها، نقاط ضعف و نیازهای موجودات زنده در مراحل مختلف عمر آن ها تغییر می کنند.

همین توضیح را می توان در بیرون از فضای زیست شناسی درباره افکار، نظریه ها، بازار و سازمان نیز به کار برد.

متناسب با همین موضوع مدیریت چرخه عمر (Product Lifecycle Management) نیز در حیطه بازاریابی مطرح می شود که مطابق با آن برای هر محصول جدیدی که وارد بازار شود، چرخه‌ای قائل هستند که محصول در طول عمرش مراحل مختلف آن را طی می‌کند.

مراحلی که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و نیازمند اقدامات ویژه‌ای هستند تا سازمان را قادر سازد که به بهترین شکل از آن محصول سود ببرد.

این مراحل عبارتند از دوره‌ معرفی، دوره‌ رشد، دوره‌ی بلوغ و دوره‌ افول. طبیعتاً هر کدام از این دوره‌ها نیازمند استراتژی بازاریابی به خصوص، ترکیب ویژه‌ای از آمیخته‌ بازاریابی و مدیریتی ویژه‌ همان دوره است بنابراین باید بپذیریم که شناسایی این چرخه اهمیت ویژه‌ای دارد.

در ارتباط با مدیریت چرخه عمر فناوری در شرکت ارتباطات سیار ایران، طی گزارش سالانه هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سهامداران همراه اول سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به تشریح و توضیح استراتژی های شرکت در این ارتباط پرداخته شد. موضوعی که در گزارش پیش رو به آن می پردازیم.

 

*** ۵G رویکرد اصلی همراه اول در چرخه عمر

 

ارایه فناوری های روز دنیا دغدغه اصلی اپراتور همراه اول در تعریف ماموریت های سازمانی این شرکت بوده است. راه اندازی و ارایه فناوری ۵G نتیجه این استراتژی و بینش مدیران این شرکت است. هرچند سرعت و کیفیت اینترنت نتیجه لاینفک استفاده از فناوری ۵G برای تمامی مشترکان است اما هدف اصلی از راه اندازی این فناوری تعریف یوزکیس هایی است که نیازمند اینترنت مافوق سریع برای عملی شدن هستند.

از جمله یوزکیس هایی که چنین شرایطی را می طلبند جراحی از راه دور است. یوزکیس جراحی از راه دور مبتنی بر تکنولوژی نسل پنج همراه اول، که با ربات بومی جراح شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا ارائه شد، محصول برگزیده ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی شد.

از دیگر یوزکیس های آزموده شده با استفاده از فناوری ۵G می توان به پروژه خودروی متصل اشاره کرد. هوشمندسازی صنعت حمل و نقل شهری و بین شهری با هدف کاهش هزینه ها، غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف انرژی و در نهایت ایجاد بازارهای جدید در نتیحه اجرای پروژه خودروهای متصل هوشمند است.

بنابراین سمت سوی اصلی برنامه های همراه اول حرکت به سمت فناوری های نوین و ارایه خدمات متنوع و فناورانه مبتنی بر آن است. همراه اول در مدیریت فرآیندهای منتهی به این برنامه ها اقداماتی را صورت داده است که در قالب مدیریت چرخه عمر و ارزیابی فناوری ارایه شده است که ادامه می خوانید.

 

*** عناصر کلیدی در مدیریت چرخه عمر فناوری همراه اول

 

یکی از اصلی ترین اقدامات همراه اول در مدیریت چرخه عمر فناوری مدیریت منابع فضا، برق و لینک رادیویی سایت های همراه اول با هدف مدیریت منابع، هزینه و جلوگیری از جابه جایی سایت ها بوده است.

شروع پروژه ۳G sunset در شهرهای مختلف کشور به منظور استفاده بهینه از فرکانس برای ارتقا سرعت ۴G از دیگر اقدامات همراه اول برای مدیریت چرخه عمر و ارزیابی فناوری بوده است. در این پروژه رویه اصلی گذر از فناوری ۳G و بهینه سازی زیرساخت ها برای عملیاتی سازی نسل های بالاتر مانند ۴G بوده است تا در نهایت به فناوری روز دنیا یعنی ۵G برسند.

از دیگر اقدامات موثر همراه اول برای مدیریت چرخه عمر بهسازی سایت های شبکه همراه اول با هدف پایداری شبکه، خرید و فعالسازی فیچر BTS Power Saving با هدف کاهش مصرف برق سایت ها و مدیریت مصرف انرژی و تقویت و تعویض دکل ها به منظور افزایش پوشش و ترافیک بوده است.

فناوری

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه