کد خبر:275518
پ
mazda-mx-5-miata-for-people-with-disabilities-910×600
پژواک گزارش می دهد:

سورپرایزی جذاب برای معلولین

مزدا MX-5 میاتا مخصوص افراد معلول عرضه شد.

مزدا MX-5 میاتا مخصوص افراد معلول عرضه شد.

 

*** سورپرایزی جذاب برای معلولین

 

مزدا MX-5 میاتا با کابین تنگ، دو صندلی و فضای بار محدود، یکی از غیرکاربردی‌ترین اما اسپرت ترین خودروهای نسبتا ارزان قیمت در بازار است البته با وجود معایب آن، بیش از یک میلیون نفر از زمان عرضه این مدل در اواخر دهه ۱۹۸۰ آن را خریداری کرده‌اند.

به عنوان بخشی از تلاش این خودروساز ژاپنی برای افزایش مشتریان این خودروی اسپرت، نسخه‌ای از آن با سقف پارچه‌ای استاندارد یا سقف فلزی برای افراد معلول عرضه شده است، تا این دسته افراد هم بتوانند لذت رانندگی با یک خودرو اسپرت را بچشند.

یکی از تغییرات مزدا MX-5 میاتا مخصوص معلولین، قرار گرفتن یک «دسته کنترل» در کنار کنسول مرکزی است.

این دسته در اصل یک اهرم است که جای پدال گاز و ترمز را می‌گیرد. راننده برای افزایش سرعت آن را می‌کشد و برای کاهش سرعت آن را هل می‌دهد.

علاوه بر این، یک دستگیره چرخشی آپشنال روی فرمان نصب می‌شود تا راننده بتواند با یک دست فرمان را کنترل کند.

صاحبان این مدل می‌توانند ویلچر خود را نیز روی صندلی سرنشین قرار دهند. ارائه چنین قابلیتی نشان دهنده احترام به مشتری در فرهنگ شرکت مزدا است.

 

*** خودروهای مناسب معلولین مزدا

 

هزینه تجهیزات اضافی این نسخه حدود ۲۵۰۰ دلار است. شرکت سازنده علاوه بر مزدا MX-5 میاتا همچنین مدل سوپرمینی مزدا ۲، کراس اوور برقی مزدا MX-30 و شاسی بلند مزدا CX-5 را با این تجهیزات به فروش می‌رساند بنابراین معلولان از این پس قادر خواهند بود تا از بین چند محصول مزدا، یکی را به راحتی انتخاب و خریداری کنند.

مزدا ژاپن همچنین اعلام کرده است که دیگر سفارش‌های جدید برای مزدا MX-5 را نمی‌پذیرد.

 

در دو صفحه اختصاصی مدل‌های رودستر و رودستر RF متن زیر نوشته شده است:

«به محض اتمام موجودی مزدا MX-5 میاتا در فروشگاه، فروش به پایان خواهد رسید.

علاوه بر این، حتی اگر فروشگاه موجودی داشته باشد، ممکن است تحت شرایطی نتوانیم درخواست مشتری مانند رنگ بدنه یا آپشن‌ها را برآورده کنیم. به زودی زمان فروش مجدد را اعلام خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
ارسال دیدگاه