کد خبر:271557
پ
قربانزاده
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

سه شرط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، سه شرط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را اعلام کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، سه شرط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را اعلام کرد.

 

*** شرایط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی

 

به گزارش پژواک، حسین قربانزاده در خصوص واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی، اظهار کرد:

آزاد سازی سهام دولتی در وثیقه بانک‌ها، اختصاص سهام درونی خودروساز‌ها (تودلی) به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکت‌ها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروساز‌ها و سهام دولتی ایران خودرو و سایپا سه شرط واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی است.
 
وی با بیان اینکه، ایران خودرو و سایپا زیر مجموعه وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) هستند، بیان کرد:
این دو خودروساز در سال‌های گذشته، وام‌هایی دریافت کرده اند و برای ضمانت وام هایشان سهام دولتی را در وثیقه بانک‌ها قرار دادند که تاکنون تسویه نشده است بنابراین سازمان خصوصی سازی تا آزادسازی وثیقه، امکان عرضه سهام این دو خودروساز را ندارد.
 
قربانزاده با اشاره به سهام‌های دولتی ۵ درصدی ایران خودرو و ۱۷ درصدی سایپا، افزود:
بغیر از این سهام‌های وثیقه‌ای که طلایی محسوب می‌شود این دو خودروساز سهام‌های درون سازمانی (تودلی) هم دارند که باید همراه با سهام دولتی واگذار شود.
سهام درونی (تودلی) ۳۵ تا ۴۰ درصدی این دو شرکت به اضافه سهام برخی شرکت‌ها که مجوز وکالت فروش به دولت را داده اند مثل صندوق بازنشستگی کشوری باید با سهام وثیقه نزد بانک‌ها تجمیع شود که متقاضی انگیزه بیشتری برای خرید سهام داشته باشد.
 
به گزارش پژواک، رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان، با اشاره به اقدامات اولیه سازمان خصوصی سازی برای آمادگی عرضه سهام ایران خودرو و سایپا، بیان کرد:
کار اصلی با وزارت صمت و خودروسازان است تا رفع توثیق شود و اگر آزاد سازی صورت گیرد مسلما تا شهریور آینده، دو خودروساز خصوصی می‌شود.
 
 
 
انتهای پیام///
ارسال دیدگاه