کد خبر:263666
پ
هوش مصنوعی
پژواک گزارش می‌دهد:

دور دوم نشست‌های سند توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی

دور دوم نشست‌های سند توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی که با حضور نمایندگان کشورهای عضو یونسکو به صورت آنلاین برگزار شده بود به پایان رسید.

دور دوم نشست‌های سند توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی که با حضور نمایندگان کشورهای عضو یونسکو به صورت آنلاین برگزار شده بود به پایان رسید.

 

*** دور دوم جلسات توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، دور دوم جلسات توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی، موسوم به جلسات بین‌نشستی از اول تا یازدهم ژوئن ۲۰۲۱ طی ۹ روز (به جز روزهای پنجم و ششم ژوئن) برگزار شد.

تا پایان دور دوم، ۹۹ ماده از ۱۴۱ ماده توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی بررسی و تایید شده است.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده در پایان دور دوم، نمایندگان کشورهای عضو یونسکو دور سوم جلسات آنلاین را در قالب بین‌نشستی از شانزدهم تا هجدهم ژوئن به مدت سه روز دنبال خواهند کرد.

قرار است متن نهایی شده توصیه‌نامه اخلاق هوش‌مصنوعی به چهل‌ویکمین کنفرانس عمومی یونسکو ارائه شود تا از تصویب نهایی بگذرد.

 

*** توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی مشتمل بر ۱۴۱ ماده‌ است

 

توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی ۱۴۱ ماده‌ دارد و دارای یک مقدمه و هشت بخش به قرار زیر است:

دامنه کاربرد، اهداف، ارزش‌ها و اصول (شامل ارزش‌ها، شکوفایی اکوسیستم و زیست‌بوم، تضمین تنوع و فراگیری، همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع مرتبط، اصول تناسب و عدم اضرار، ایمنی و امنیت، انصاف و عدم تبعیض، پایداری، حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها، عزم و نظارت انسانی، شفافیت و تضمین‌پذیری، مسؤولیت و پاسخگویی، آگاهی و سواد، چند ذی‌نفعی و تشریک مساعی و حاکمیت انطباقی.

 

*** قلمروهای اجرای توصیه‌‌نامه اخلاق هوش مصنوعی مشتمل بر ۱۱ قلمرو است

 

به گزارش پژواک، قلمروهای اجرای این برنامه مشتمل بر یازده قلمرو است که عبارتند از:

برآورد تاثیرات اخلاقی، نظارت و حاکمیت اخلاقی، سیاست‌های داده‌ای، همکاری بین‌المللی و توسعه، زیست‌بوم و اکوسیستم‌ها، جنسیت، فرهنگ، آموزش و پژوهش، ارتباطات و اطلاعات، اقتصاد و کار، بهداشت و رفاه اجتماعی، نظارت و ارزیابی، بهره‌برداری از توصیه‌نامه، ارتقای توصیه‌نامه و پیش‌بینی آینده.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه