کد خبر:276298
پ
استخراج رمز ارز
پژواک گزارش می‌دهد:

سایه کلاهبرداران بر ارز‌های دیجیتال

در عصر دیجیتال امروزی کلاهبرداری رایج است؛ به‌خصوص زمانی که پای سرمایه‌گذاری پرسود و جدید در راه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شودکه افراد بدون شناخت وارد هیچ گونه سرمایه گذاری نشوند.

در عصر دیجیتال امروزی کلاهبرداری رایج است؛ به‌خصوص زمانی که پای سرمایه‌گذاری پرسود و جدید در راه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شودکه افراد بدون شناخت وارد هیچ گونه سرمایه گذاری نشوند.

 

*** هشدار به فعالان رمز ارزها

 

به گزارش پژواک، طی چند سال گذشته یکی از بازار‌هایی که سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود جذب کرد ارز‌های دیجیتال است، اما نکته‌ای که در این بین بسیار مهم و حائز اهمیت است داشتن شناخت و آگاهی کافی در این عرصه است متاسفانه اکثر افراد به دلیل نداشتن دانش در این زمینه در دام کلاهبرداران و افراد سودجو قرار می‌گیرند.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت؛ در عصر دیجیتال امروزی کلاهبرداری رایج است؛ به‌خصوص زمانی که پای سرمایه‌گذاری پرسود و جدید در راه باشد.

کلاهبرداران هم برای حفظ این سودآوری، مرتبا روش‌هایشان را تکامل داده و سازگار می‌شوند.

بنابراین، در حالی که شناسایی برخی از کلاهبرداری‌ها آسان است، برخی بسیار ظریف و قانع‌کننده هستند.

برهمین اساس کارشناسان و فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال توصیه می‌کنند که افراد بدون شناخت وارد هیچ گونه سرمایه گذاری نشوند.

یکی از آسان‌ترین کلاهبرداری‌هایی که افراد ممکن است در دام آن بیافتند، کلیک کردن بر روی لینکی است که فرد فکر می‌کند که او را به وبسایت یا سرویس هدف می‌برد؛ در حالیکه این لینک فرد را به یک کپی از سایت اصلی می‌برد که تقریبا غیرقابل تمایز از سایت اصلی به نظر می‌رسد و URL آن بسیار شبیه است.

سپس سایت جعلی از شما اطلاعات ورود و یا اطلاعات شخصی دیگری را می‌خواهد و با استفاده از اطلاعاتی که فراهم کرده‌اید، افراد پشت این سایت جعلی می‌توانند به اکانت شما در سایت اصلی وارد شوند و احتمالا همه کوین‌های موجود را سرقت کنند؛ بنابراین برای اینکه سرمایه گذار موفقی باشید این است که هیچوقت تمام دارایتان را وارد یک بازار خاص نکنید و همه تخم مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید.

این مورد هم در جزییات و هم در کلیات صادق است: مثلا علاوه بر ارز دیجیتال، روی کالا‌های ارزشمند و بازار‌های دیگر هم تمرکز کنید و در مقیاس کوچک‌تر نیز حدالمقدور در هر بازار خاص، به سبد دارایی‌تان تنوع بخشید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه