کد خبر:272624
پ
۶G_globe_Adobe_rm
پژواک گزارش می‌دهد:

سامسونگ توسعه شبکه ۶G را با سرعتی حدود ۵۰ برابر بیشتر از ۵G آغاز می‌کند

براساس مستندات منتشر شده از سوی سامسونگ الکترونیکس تحت عنوان «طیف ۶G گسترش مرزها»ظاهرا این شرکت برنامه‌های خود را برای توسعه شبکه ۶G دنبال می‌کند.

براساس مستندات منتشر شده از سوی سامسونگ الکترونیکس تحت عنوان «طیف ۶G گسترش مرزها»ظاهرا این شرکت برنامه‌های خود را برای توسعه شبکه ۶G دنبال می‌کند.

 

*** توسعه و استانداردسازی فناوری ارتباطاتی ۶G

 

به گزارش پژواک، بنا بر گفته سونگ‌هیون چوی معاونت اجرایی سامسونگ و رئیس مرکز تحقیقات مخابراتی پیشرفته، آنها مسیر درک، توسعه و استانداردسازی فناوری ارتباطاتی ۶G را از مدت‌ها پیش آغاز کرده‌اند. 

«ما متعهد هستیم تا پیش‌قدم شویم، یافته‌های خود را به اشتراک بگذاریم و با نشر ابتکارمان تجربه اتصال فوق‌العاده‌ای را به زندگی مردم بیاوریم.»
به عبارت دیگر این غول دنیای فناوری کار برای ارائه استاندارد نسل بعد به بازار را آغاز کرده است.

 

 *** زیرساخت شبکه ۶G

 

بنا به گزارشات موجود، شبکه۶G نیازمند طیفی از پهنای باند فوق وسیع است که گستره آن «از صد‌ها مگاهرتز تا ده‌ها گیگاهرتز» است، به بیان ساده‌تر این حجم از پهنای باند اجازه می‌دهد تا هولوگرام‌های های‌فای موبایل و واقعیت گسترش‌یافته (XR) به حقیقت بدل شوند.

سامسونگ همچنین روی ارتقای پوشش شبکه ۶G نیز کار می‌کند، به همین منظور تمامی باندهای موجود را به ۶G اختصاص داده که باند پایین زیر ۱ گیگاهرتز، باند میانی ۱ الی ۲۴ گیگاهرتز و حتی باندهای بالا که طیف آنها از ۲۴ تا ۳۰۰ گیگاهرتز است، را شامل می‌شوند.

بنا به ادعای سامسونگ سرعت ۶G می‌تواند به میزان ۱ ترابیت در ثانیه برسد که حدود ۵۰ برابر سریع‌تر از سرعت ۲۰ گیگابیت در ثانیه شبکه‌های ۵G است.

 

به گزارش پژواک، گفتنی است که سامسونگ توانست طی آزمایشات خود در مسافت ۱۵ متر از فضای داخلی به نرخ داده ۶ گیگابیت برسد، این مقدار در مسافت ۳۰ متر ۱۲ گیگابیت بود و در مسافت ۱۲۰ متر همچنان توانست به نرخ داده ۲٫۳ گیگابیت دست پیدا کند.

در پایان لازم به ذکر است که سامسونگ در نظر دارد تا جزئیات بیشتری درباره یافته‌هایش از شبکه ۶G به اشتراک بگذارد، به همین خاطر بایست منتظر اخبار بیشتری در این رابطه بود.

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه