کد خبر:266573
پ
رئیس جمهور:

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در رشد و تعالی کشور/ مقرر شد سامانه شاد آموزش عمومی رایگان باشد

رئیس جمهور ضمن اشاره به  رایگان شدن سامانه شاد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت فناوری‌های دیجیتال و فضای مجازی در رشد و تعالی کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور ضمن اشاره به  رایگان شدن سامانه شاد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت فناوری‌های دیجیتال و فضای مجازی در رشد و تعالی کشور تاکید کرد.

 

*** تاثیر فضای مجازی در زندگی

 

به گزارش پژواک، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سه شنبه ۲۳ شهریور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم، با اشاره به تاثیر فضای مجازی در تمام ابعاد زندگی مردم، تصریح کرد:
لازمه استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی، شناخت و آشنایی کامل با الزامات آن است و اگر به فضای مجازی دقیق و درست نگاه کنیم تحولی اساسی در کشور رخ خواهد داد.

 

*** استفاده از ظرفیت فضای مجازی در رشد و تعالی کشور ضروری است

 

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات انجام شده هنوز با الزامات ابلاغی و اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی فاصله زیادی دارد، تاکید کرد:
تلاش خواهد شد با استفاده از دیدگاه‌ کارشناسان و صاحب نظران فعال در این حوزه، بتوانیم این فناوری را به درستی و در مسیر رفاه مردم و پیشرفت کشور به کار بگیریم و باید در این مسیر مردم را اقناع کرد.

 

وی حوزه دیجیتال و فضای مجازی را دارای ظرفیت بالایی برای تحول اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد:
با خود باوری جوانان کشور می توان قدرت سایبری ایران را افزایش داد و از این فضای امن به نفع مردم استفاده کرد.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه بر اجرای مصوبات و فعال سازی شورای معین و کمیسیون های زیر مجموعه شوراهای عالی تاکید کرد.

 

*** سامانه شاد آموزش عمومی رایگان است

 

در جلسه شورای عالی فضای مجازی، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سامانه شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد و در زمینه فعالیت آموزشی ارزش افزوده بخش دولتی و غیردولتی تنظیم مقررات کرده و مجوز صادر کند.

 

*** معلمان و دانش آموزان کمتر برخوردار کمک مالی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت دریافت می کنند

 

به گزارش پژواک، در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سنواتی ردیف مشخصی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش مجازی در نظر گرفته و برای معلمان و دانش آموزان کمتر برخوردار، کمک مالی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت تامین تجهیزات در نظر بگیرد.

رئیس جمهور در این زمینه وزارت خانه های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کرد با توجه به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید، چارچوب آموزش در فضای مجازی را نهایی و به شورای عالی ارائه کنند.

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه