کد خبر:274488
پ
هلیکوپتر
پژواک گزارش می‌دهد:

ساخت هلیکوپتر فوق‌پیشرفته با قابلیت جدا شدن بال‌ها

هلیکوپتر Invictus بال‌های متفاوتی دارد، چرا که ارتش دوست دارد این پرنده بتواند سریع، با سرعت ۱۶۰ گره (۱۸۴ مایل در ساعت) یا بیشتر حرکت کند.

هلیکوپتر Invictus بال‌های متفاوتی دارد، چرا که ارتش دوست دارد این پرنده بتواند سریع، با سرعت ۱۶۰ گره (۱۸۴ مایل در ساعت) یا بیشتر حرکت کند.

 

*** تکمیل ۹۰ درصدی ساخت هلیکوپتر Invictus

 

به گزارش پژواک، شرکت بلز می‌گوید که نمونه اولیه این هلیکوپترها بیش از ۹۰ درصد کامل شده است.

این طراحی دارای ساختار متوالی است، بنابراین خلبانان می توانند آن را از قسمت صندلی جلو یا عقب برای پرواز استفاده کنند.

گفته شده که این طراحی ها بسیار ظریف و باریک است.

به‌علاوه تجمیع تجهیزات فرود و دکل‌های تسلیحات ، به کاهش کشش هلیکوپتر کمک می‌کند.

 

هلیکوپتر Invictus

 

*** نحوه عملکرد هلی‌کوپتر

 

به گزارش پژواک، از هر طرف بدنه باریک هلیکوپتر یک بال قرار گرفته است. این بال از هر طرف حدود ۷٫۵ تا ۸ فوت فاصله دارد.

یک هلیکوپتر معمولی بالی مانند این را ندارد.

اما دلیلی وجود دارد که این شرکت تصمیم گرفت آن را در طراحی خود بگنجاند، و آن هم به این دلیل است که ارتش دوست دارد این پرنده بتواند سریع، با سرعت ۱۶۰ گره (۱۸۴ مایل در ساعت) یا بیشتر حرکت کند.

هنگامی که یک هلیکوپتر سعی می کند خیلی سریع حرکت کند، پدیده ای به نام عقب نشینی تیغه ها تبدیل به مسئله‌ای نگران کننده می شود.

هنگامی که گردباد در هوا به سمت جلو حرکت می کند و روتورهای بالا به صورت دایره ای به دور خود می چرخند، در هر زمان یکی از پره های روتور برخلاف جریان هوای ورودی و یکی در جهت جریان هوای ورودی حرکت می‌کند.

به جهت پرواز هلیکوپتر این مسئله می تواند بر میزان بالابری پره های روتور در هر موقعیت معین تأثیر بگذارد. (این مسئله به همین دلیل است که طرح سیکورسکی دارای دو روتور بالایی است که در جهت مخالف می چرخند.) وقتی شما در موقعیت بالابری غیرمشابهی قرار می‌گیرید، درست جایی که تیغه در حال پیشروی، نیروی بیشتری نسبت به تیغه عقب‌نشینی ایجاد می‌کند، شما از تعادل خارج می‌شوید و این وضعیت به یک وضعیت ناپایدار تبدیل می‌شود.

وقتی تیغه‌های روتور به اندازه‌ای سریع می‌چرخند که سرعت نوک‌ها به دیوار صوتی نزدیک می‌شود، این موضوع به مشکل تبدیل می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه