کد خبر:266301
پ
روبوکار
پژواک گزارش می‌دهد:

رونمایی از روبوکار، محصول جدید شرکت چینی با تراشه هوش مصنوعی بایدو

شرکت بایدو اخیرا از نمونه اولیه خودروی رباتیک خود با تراشه هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده است.

 
شرکت بایدو اخیرا از نمونه اولیه خودروی رباتیک خود با تراشه هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده است.

 

*** رونمایی از روبوکار، محصول جدید شرکت چینی با تراشه هوش مصنوعی بایدو

 

به گزارش پژواک، اخیرا از تراشه هوش مصنوعی بایدو، شرکت غول چینی، رونمایی شده است.

به غیر از آن این شرکت از خودروی روبوکار (Robocar) که یک طرح مفهومی خودروی برقی خودران است و تراشه جدید آن برای توسعه قابلیت‌های خودران طراحی شده هم رونمایی کرد.

در کنفرانس سالانه Baidu World که چندی پیش برگزار شد، شرکت چینی از تراشه هوش مصنوعی نسل دوم خود با نام Kunlun2 رونمایی و همچنین اعلام کرد تولید انبوه آن آغاز شده است.
شرکت بایدو تمایل دارد با تمرکز بر روی هوش مصنوعی و راهکارهای خودران، موقعیت خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در دنیا را تثبیت کند.
 
طبق ادعای این شرکت، تراشه هوش مصنوعی بایدو از فناوری پردازش هفت نانومتر بهره می‌برد و قابلیت محاسباتی نزدیک به سه برابر بیشتر از تراشه های هوش مصنوعی نسل اول Kunlun که در سال ۲۰۱۸ راه‎‌اندازی شد را هم دارد.
دیگر شرکت‌های چینی مانند Alibaba، Baidu و Tencent در سال‌های اخیر به منظور کاهش وابستگی به تولیدکنندگان تراشه‌های آمریکایی ازجمله Nvidia و Qualcomm تمرکز بیشتری بر روی تولید تراشه‌های پردازنده گذاشته‌اند.
 
 

*** روبوکار و Kunlun2

 
 
در این کنفرانس از روبوکار هم رونمایی شد. روبوکار یک اتومبیل خودران است که درب‌های آن روبه بالا باز می‌شوند و در داخل کابین آن صفحه نمایشی بزرگ برای سرگرم کردن مسافران قرار داده شده است. البته مشخصات فنی فاش شده از این خودرو زیاد نیستند و شاید حتی به تولید انبوده هم نرسد و تنها به صورت طراحی مفهومی برای رونمایی از تراشه Kunlun2 ساخته شده باشد.
 
بایدو به غیر از رونمایی از این دو محصول اعلام کرده که برنامه تلفن هوشمند سرویس روبوتاکسی‌اش به نام Luobo Kuaipao تغییر نام داده است. با این برنامه کاربران می‌توانند از مناطق محدودی از پکن و گوانگژو از robotaxi استفاده کنند.
 
 

*** گسترش سرویس روبوتاکسی

 
 
به گزارش پژواک، همچنین شرکت چینی از گسترش سرویس روبوتاکسی خبر داد و در بخش سخت‌افزاری از صفحه نمایش جدیدش به نام Xiaodu و دستیار صوتی هوش مصنوعی‌اش رونمایی کرد.
 
بایدو در سال ۲۰۱۹ رشد عظیم سالانه ۳۷۰۰ درصدی در بازار بلندگوهای هوشمند داشته و با این میزان از گوگل سبقت گرفت است.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه