کد خبر:262424
پ
لامدا
پژواک گزارش می‌دهد:

گوگل از جدیدترین ربات سخنگوی خود موسوم به لامدا رونمایی کرد

جدیدترین سیستم هوش مصنوعی سخنگوی گوگل موسوم به لامدا که قادر است مکالمه‌ای طبیعی با انسان‌ها داشته باشد رونمایی شد.

جدیدترین سیستم هوش مصنوعی سخنگوی گوگل موسوم به لامدا که قادر است مکالمه‌ای طبیعی با انسان‌ها داشته باشد رونمایی شد.

 

*** آموزش هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط بهتر با انسان

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، گوگل چند سال گذشته را صرف آموزش هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط بهتر با انسان کرده است.

اکنون این شرکت آخرین تحقیقات خود را در رویداد توسعه دهندگان گوگل(گوگل I/O) معرفی کرده است که می‌تواند این تلاش‌ها را به سطح بالاتری برساند.

این شرکت امروز هوش مصنوعی سخنگوی خود به نام لامدا (LaMDA) را که مخفف (الگوی زبان برای برنامه‌های گفت‌وگو Language Model for Dialogue Applications) است، نمایش داد.

گوگل می‌گوید، این تحقیقات نشان دهنده دستیابی به موفقیت در مکالمه توسط هوش مصنوعی است که روزی افراد را قادر می‌سازد مکالمه‌های طبیعی و آزاد و بدون محدودیت و انتها راجع به هر موضوع دلخواه با هوش مصنوعی گوگل داشته باشند.

این فناوری هنوز در مرحله تحقیق است، اما می‌تواند کاربردهای زیادی برای محصولات موجود گوگل مانند موتور جستجوگر و دستیار هوشمند آن داشته باشد.

 

 

*** لامدا می‌تواند به صورت آزادانه در مباحث بی‌شماری درگیر شود و مکالمه کند

 

در حالی که ربات‌های مکالمه موجود غالباً در مورد یک موضوع خاص آموزش می‌بینند یا برای ارائه پاسخ‌های مشخص و از پیش تعیین شده برنامه‌ریزی شده‌اند، به گفته گوگل، (لام‍دا) می‌تواند به صورت آزادانه در مباحث بی‌شماری درگیر شود و مکالمه کند.

(ساندار پیچای) مدیر عامل گوگل ضمن معرفی (لامدا) نشان داد که چگونه این ربات سخنگو می‌تواند شخصیت‌های مختلفی نظیر سیاره پلوتو یا یک هواپیمای کاغذی را به خود بگیرد و در نقش آنها ظاهر شود.

(لام‍دا) در هر نقش توانست به سوالات یا نظراتی که پاسخ روشنی نداشتند، پاسخ دهد.

 

البته این نوع آزمایشات (پایان باز) همیشه نتیجه دلخواه را به همراه ندارند و (پیچای) نیز اشاره کرد که گوگل هنوز در حال تنظیم و توسعه (لام‍دا) است، چرا که همیشه قادر به ارائه پاسخ‌های منسجم یا مرتبط به هر سوال نیست.

 

 

اخبار مهم صنایع:

رونمایی از سامانه سمات با هدف رسیدگی به مشکلات اصلی شبکه بانکی

رشد ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی تولید ۳۶۲ شرکت صنعتی و معدنی

بیانیه ۲۰۰ نماینده مجلس برای لغو ۱۰۰ درصدی تحریم‌‌ها

 

 

*** در حال حاضر (لامدا) حول مکالمات متنی ساخته شده است

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، شایان ذکر است گوگل همچنین در حال کار بر روی روش‌هایی برای اطمینان از ارائه اطلاعات دقیق توسط (لام‍دا) است، چیزی که می‌تواند یکی دیگر از مشکلات احتمالی این فناوری باشد.

ما همچنین در حال بررسی ابعادی مانند پاسخ‌های منطقی، غیر منتظره یا شوخ طبعانه هستیم.

ما همچنین به واقعیت‌ها و حقایق اهمیت زیادی می‌دهیم و می‌خواهیم (لام‍دا) به آنها پایبند باشد و در حال بررسی روش‌هایی هستیم تا اطمینان حاصل کنیم پاسخ‌های (لام‍دا) نه فقط قانع کننده بلکه کاملا صحیح باشند.

در حال حاضر (لامدا) حول مکالمات متنی ساخته شده است، اما (پیچای) گفت که در نهایت خواهد توانست به شکل ویدیو و صوتی نیز صحبت کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه