کد خبر:267173
پ
بوت+کمپ
طراح و دایرکتور بوت‌کمپ استارتاپی5G/IOT:

راه اندازی بوت‌کمپ ۵G/IOT با هدف ارتقای اکوسیستم نوآوری

طراح و دایرکتور بوت‌کمپ استارتاپی۵G/IOT، اهداف راه اندازی بوت‌کمپ ۵G/IOT را تشریح کرد.

طراح و دایرکتور بوت‌کمپ استارتاپی۵G/IOT، اهداف راه اندازی بوت‌کمپ ۵G/IOT را تشریح کرد.

 

*** راه اندازی بوت‌کمپ ۵G/IOT

 

به گزارش پژواک، مهدی معظمی درباره راه اندازی بوت‌کمپ ۵G/IOT، اظهار داشت:

این بوت‌کمپ، با چشم انداز ارتقای اکوسیستم استارتاپی کشور در بستر فناوریهای IOT و ۵G، زیر نظر شتابدهنده هاب شیراز برگزار می‌شود و هدف اصلی آن شناسایی استعدادها، توانمندسازی، ایجاد و توسعه تیم های مسئله محور و در راستای تقویت روحیه کارآفرینی و پرورش نوآوری جهت دستیابی به محصول در سطح MVP است.

به منظور دستیابی به اهداف این بوت‌کمپ، چند مرحله کلیدی در این بوت کمپ در مدت ۵ الی ۶ ماه طی خواهد شد که در نهایت منجر به تولید محصول کمینه پذیرفتنی MVP می‌شود.

بنابراین، در این مسیر شناسایی استعدادهای هماهنگ با یکدیگر از طریق شرکت در کارگاه‌های آموزشی توانمند ساز و رسیدن به محصول متکی بر دانش جمعی و کار تیمی اهمیت بسیار بالایی دارد. همچنین، همراهی کوچ و منتورهای در نظر گرفته شده در این بوت کمپ، چراغ راه مشارکت تیمی خواهد بود.

 

کاشناس فناوری با بیان اینکه تیم های استارتاپی در کنار شناسایی مساله، باید به دنبال راهکاری نوآورانه مبتنی بر فناوری های دیجیتال باشند، افزود:

وقتی این دو موضوع را دو ضلع یک مثلث قرار بدهیم، ضلع دیگر در قالب تیم‌سازی و توانمند‌سازی استارتاپ از طریق آموزش های کاربردی منجر به ایجاد کسب و کار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بعد از اینکه یک تیم در قالب ۹ هفته کارگاه آموزشی می تواند بازار و حوزه فعالیتش را تعیین کند، افزود:

برای نمونه یک گروه می تواند در حوزه سلامت هوشمند اطلاعاتی را از طریق اپلیکیشن یا پوشیدنی‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء از بیماران بگیرد و در اختیار پزشکان قرار دهند و به خلق ارزش برای بیماران بپردازد.

در زمان فعالیت هر تیم که بر روی یک کاربست تجاری متمرکز خواهد شد، منتور تخصصی و کوچ به عنوان تسهیل‌گر در کنار آنها قرار می گیرد.

 

وی همچنین عنوان کرد:

در آینده خلق ارزش اصلی ۵G برای کسب و کارها و صنایع مختلف خواهد بود. این موضوع وجه تمایز این نسل شبکه موبایل با نسل‌های قبلی مانند ۳G و LTE است که در آنها مخاطبان اصلی مردم بودند و در این مدل کسب و کاری که به صورت B2B و B2B2C است و مخاطب مستقیم صرفا مردم نیستند.

برای نمونه یک شرکت سرویس محور قادر خواهد بود با استفاده از پوشش۵G به موسسه ها یا سازمان ها خدمات مبتنی بر واقعیت مجازی یا افزونه ارائه دهد.

 

*** ۵G؛ بستری متمایز برای ارائه خدمات

 

کارشناس فناوری در پایان با تاکید بر اینکه ۵G بستری متمایز برای ارائه خدمات است، اظهار کرد:

در دوره انقلاب صنعتی چهارم که کسب و کارها و صنایع مختلف در بستر فناوری های مختلف دیجیتال و هوشمند متحول خواهند شد، فناوری هایی مانند ۵G ،IoT ، اتوماسین، بلاکچین و … تحول آفرین خواهند بود.

شرکت هاب شیراز علاوه بر تلاش جهت ایفای نقش بنیادی در شکل گیری تیم های استارتاپی، پذیرا و حامی آن در مراحل پیش‌شتاب‌دهی و شتاب‌دهی مراحل رشد آنها خواهد بود و تیم هایی که موفق به رسیدن به MVP مورد تایید این شرکت شده اند وارد برنامه شتاب ‌دهی‌ لبخند سه این شرکت خواهند شد.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی و ثبت نام در بوت‌کمپ می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند:

https://hubshiraz.ir/bootcamp/
موج

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه