کد خبر:266845
پ
بازار سرمایهو بورس
کارشناس بازار سرمایه:

راه‌های قرار گرفتن معاملات بورس بر مدار صعودی/ سهامداران باید فضای کلان اقتصاد کشور را مورد شناسایی قرار دهند

کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به راه‌های قرار گرفتن معاملات بر مدار صعودی معتقد است، سهامداران باید فضای کلان اقتصاد کشور را مورد شناسایی قرار دهند.

کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به راه‌های قرار گرفتن معاملات بر مدار صعودی معتقد است، سهامداران باید فضای کلان اقتصاد کشور را مورد شناسایی قرار دهند.

 

*** ریسک‌های معاملات بورس

 

به گزارش پژواک، سلمان نصیرزاده به ریسک‌های معاملات بورس اشاره کرد و افزود:

معاملات بورس در وضعیت فعلی در کنار تحرکات مثبت خود با ریسک هایی همراه است، اکنون مهمترین ریسکی که ممکن است به بازار تحمیل شود تصمیمات احتمالی اتخاذ شده در حوزه اقتصاد کلان است.
ممکن است کنترل تورم یکی از مسایل مدنظر و قابل توجه باشد اما در عین حال رشد نقدینگی جزو عواملی است که کاهش تورم را با مشکل مواجه می کند.
مسایل ایجاد شده مبنی بر افزایش نرخ بهره و انتشار اوراق، روند بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد و معاملات آن را با نوسان همراه کرد.
 
کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود:
ممکن است اقداماتی مانند افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت اثرگذار بر روند بازار باشد که این موضوع در کنار دیگر عوامل تاثیرگذار به عنوان مهمترین ریسک بازار تلقی می شود.
 
 

*** روند صعودی معاملات بورس

 
 
وی به راه های قرار گرفتن معاملات بورس بر مدار صعودی تاکید کرد و گفت:
با ایجاد ثبات قوانین، وجود شفافیت اطلاعات و افزایش میزان عرضه اولیه در بازار می توان زمینه تغییر روند معاملات بازار را فراهم کرد که این اقدام در کنار فرهنگ سازی سهامداران برای سرمایه گذاری در بورس می تواند منجر به ایجاد رونق در معاملات بازار شود.
 
نصیرزاده با بیان اینکه در صورت وجود شناخت مناسب برای سرمایه گذاری در معاملات بورس، بازار سرمایه با نگاه میان مدت و بلندمدت می تواند به عنوان بازاری مثبت برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود، اظهار داشت:
سرمایه گذاران در صورت بررسی متغیرهای خرد و کلان می توانند بازدهی بهتری را در این بازار نسبت به سایر بازارها به دست آورند.
تجربه این موضوع را ثابت کرده است که سهامداران در صورت دانش کافی برای سرمایه گذاری در بورس قادر به کسب بازدهی معقول از این بازار در مقایسه با دیگر بازارها خواهند بود.
 
 

*** سهامداران باید فضای کلان اقتصاد کشور را مورد شناسایی قرار دهند

 
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد:
توجه به مولفه‌های بنیادی و شناخت فضای کلان بازار می‌تواند کمک کننده به فعالان حرفه ای و نیمه حرفه‌ای بازار سهام برای تصمیم گیری جهت سرمایه‌گذاری و انتخاب سهام مناسب در این بازار باشند.
سهامداران باید گزارش ماهانه و فصلی منتشر شده شرکت ها را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند و در نهایت روند کلی بازار را ارزیابی کنند که کدام یک از شرکت‌ها می‌توانند موقعیت معقولی را برای سرمایه‌گذاری پیش روی سهامداران قرار دهند.
 
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران باید فضای کلان اقتصاد کشور را در کنار گزارش شرکت ها به خوبی مورد شناسایی قرار دهند، گفت:
سرمایه گذاران در صورت وجود چنین نگاهی می توانند سبد پرتفوی بهینه‌تری را در بازار شاهد باشند و استفاده از چنین اطلاعاتی به طور حتم تاثیرگذار در تصمیم گیری های معقول خواهد بود.
طی پنج هفته آینده بازار تحت تاثیر متغیرهای بنیادی مانند گزارش شهریور ماه، فصل تابستان و نیز ماه مهر شرکت ها است، چراکه این گزارش ها جزو گزارشاتی هستند که می توانند در تصمیم گیری های سهامداران تاثیرگذار باشند.
 
 
*** روند پایدار در معاملات بازار 
 
 
نصیرزاده به سهام برتر در بازار اشاره کرد و گفت:
تا کنون گروه پتروشیمی بهترین عملکرد را از خود نشان داده است، همچنین فولاد که در تابستان تحت تاثیر وضعیت مصرف برق بود و با کمبود تولید همراه شد در شهریور ماه عقب ماندگی خود را جبران کرد، در کنار آنها گروه سیمان به دلیل افزایش نرخ و عرضه در بورس کالا شرایط بهتری را نسبت به سایر گروه ها تجربه کردند.
همچنین وجود وضعیت مثبت در گروه بانک آنها را در مرحله ای مناسب از سرمایه گذاری در بازار سهام قرار داده است؛ چراکه این صنعت می تواند از محل تسعیر نرخ ارز منتفع شود.
 
به گزارش پژواک، کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه در مجموع انتظار ما این است که گزارشات فصل تابستان، گزارشاتی معقول و رو به جلو باشد که این امر به پایداری روند شکل گرفته کمک خواهد کرد، اظهار داشت:
انتظار داریم در ماه آبان و آذر شاهد روندی پایدار در معاملات بازار باشیم و پیشنهاد ما به سهامداران، سرمایه گذاری در صنایع پیشرو است.
ایرنا

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه