کد خبر:257168
پ
شتاب‌دهنده
پژواک گزارش می‌دهد:

راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا

شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) راه‌اندازی شد.

شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) راه‌اندازی شد.

 

*** معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور/ جلوگیری از خام فروشی با افتتاح شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا

 

به گزارش پژواک، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی زنجیره‌ها از جمله منیزیم مشکلات زیادی داریم که بخشی از آن‌ها نیاز به سرمایه گذاران بزرگی مثل شستا دارد، اظهار داشت:

ما از مواد شیمیایی گرفته تا مواد اولیه کاتالیست‌ها نیاز‌هایی داریم که به واسطه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این نیاز‌ها تامین خواهد شد.

 

سورنا ستاری در ادامه، تصریح کرد:

علی رغم سطح مناسبی که در مهندسی مواد و دانش این حوزه داریم، اما میزان قابل توجهی از مواد اولیه کارخانه‌ها به خصوص در آلیاژ‌های فلزی از طریق واردات تامین می‌شود. برای مثال تولید کاتالسیت را در نظر بگیرید که علی رغم وجود خطوط تولید خیلی پیشرفته در مواد اولیه هنوز وابستگی‌هایی داریم.

در آلیاژ‌های خاصی مثل تیتانیوم، نیکل و آلیاژ‌های فولادی هنوز وابستگی‌های شدیدی است.

در چند روز گذشته تحریم‌های جدیدی شامل ۲۲ آلیاژ فلزی اعمال شد.

این موضوع باعث می‌شود توان دانشی موجود در کشور به کار گرفته شود و زمینه تولید انبوه این آلیاژ‌ها را فراهم کنیم.

این اتفاق نیازمند حضور بخش‌های بزرگ و سرمایه گذاری‌های سنگین در این حوزه است تا ایده‌های جوانان به کار گرفته شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به اینکه افتتاح شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا را حرکتی جدی برای جلوگیری از خام فروشی است، اظهار کرد:

شتاب‌دهنده تخصصی صدر فردا حرکتی جدی برای جلوگیری از خام فروشی است.

خاک‌های نادر را در نظر بگیرید که در برخی موارد به صورت گرمی فروخته می‌شود، به کارگیری دانش فوق‌العاده‌ای که در کشور وجود دارد و فعالیت در این حوزه می‌تواند نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد.

 

*** مدیرعامل شستا/ به دنبال بنگاه‌سازی هستیم

 

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به تاثیر فعالیت‌های نوآورانه بر افزایش میزان سود خالص، اظهار کرد:

برای سرمایه گذاری‌های جدید باید به دنبال بنگاه‌سازی باشیم و نه بنگاه‌داری.

بنگاه‌سازی ها نیز در حوزه‌هایی که امکان سرمایه گذاری برای بخش‌های کوچک که امکان سرمایه گذاری و بخش خصوصی وجود ندارد و در حوزه مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان صورت می گیرد.

در تفاهمنامه‌ای که با معاونت علمی به امضا رسیده ۴ موضوع مورد بحث بود یکی از آنها استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در خرید کالاهای نوآورانه آنها بود.

در مجمع عمومی گزارشی از عملکردی جامع شستا در زمینه خرید کالاهای نوآورانه به خصوص ر حوزه نفت، پتروشیمی که چه میزان خریداری صورت گرفته، ارائه خواهد شد.

 

محمدرضوانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه شتاب‌دهنده‌هایی در زمینه سیمان و دارویی نیز بزودی افتتاح خواهد شد، گفت:

شرکت شستا در ایجاد صندوق ویژه حمایت از سرمایه­‌گذاری نوآورانه پیش‌قدم شد.

در واقع برای این صندوق مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در جهت راه‌­اندازی صندوق سرمایه‌­گذاری خصوصی خردمند با مشارکت موسسه دانش‌بنیان برکت در نظر گرفته شد.

البته مقدمات تامین کننده از منابع ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری در حمایت از شرکت­‌های غیر بورسی حوزه دارویی انرژی، نفت و گاز ، مواد معدنی با ماهیت موسسه دانش بینان، تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز و کمک فنی، مدیریتی وارد بازار بورس شد در واقع خروج ما به عنوان سهامداری که در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده است.

بند دیگری که به تفاهم نامه اضافه شد، استفاده از ظرفیت‌های شستا علاوه بر ظریفیت‌های تولید از ظرفیت‌های آزمایشگاهی  برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت بگیرد.

 

*** تولید ۳۰ محصول داخلی در توفیق دارو

 

به گزارش پژواک، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در پایان اظهار داشت:

در توفیق دارو از ۱۰۰ محصولی که حمایت شده بود  ۳۰محصول  تا از آن برای اولین بار در کشور تولید شده است و به ارزش ۵۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرد که در ابتدای سال از آنها رونمایی کردیم.

۶۰ محصول در انتظار رونمایی داریم که منتظریم با تنظیم وقت رییس جمهور در اولین پنجشنبه‌ای که امکان داشته باشد افتتاح شود.

جهت‌گیری هیئت مدیره خود شستا این است که تقریبا بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال مالی، در همین حوزه در نظر گرفته شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه