کد خبر:265516
پ
رئیس جمهور
پژواک گزارش می‌دهد:

دیدار مقامات کشورهای مختلف با رئیس جمهور ایران پیش از مراسم تحلیف

مقامات کشورهای مختلف پیش از مراسم تحلیف با آیت الله رئیسی دیدار کردند و انتصاب ایشان به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.

مقامات کشورهای مختلف پیش از مراسم تحلیف با آیت الله رئیسی دیدار کردند و انتصاب ایشان به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.

 

*** دیدار مقامات کشورهای مختلف با رئیس جمهور ایران پیش از مراسم تحلیف

 

به گزارش پژواک، به نقل از سروش، مقامات کشورهای مختلفیش از مراسم تحلیف با آیت الله رئیسی دیدار کردند و انتصاب ایشان به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.

مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ساعت ۱۷ پنج شنبه در محل صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که در چند روز گذشته مقامات و شخصیت‌های مختلف از سایر کشورها برای حضور در این مراسم به کشورمان سفر کرده‌اند.

 

*** دیدار رییس جمهوری عراق با رئیس جمهور ایران 

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با رییس جمهوری عراق ابراز امیدواری کرد:

انتخابات پیش رو در این کشور نیز بستری برای تحقق خواسته مردم در راستای کرامت و اقتدار بیش از پیش ملت عزیز عراق باشد.

 

رئیس جمهور هر گامی که در راستای اقتدار عراق و کوتاه شدن دست بیگانگان از این کشور باشد را مایه پیشرفت عراق دانست و اظهار داشت:

ایران در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت و ثبات عراق از اهدای خون عزیزترین فرزندان خود همچون شهید قاسم سلیمانی نیز دریغ نداشته است.

 

رییس جمهوری عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه حتی به راه انداختن یک جنگ طولانی و خانمان سوز از سوی صدام دیکتاتور نیز نتوانست خللی بر رابطه عمیق و صمیمانه دو ملت ایران و عراق وارد کند، اظهار داشت:

با وجود پیشرفت های چشمگیر روابط دو کشور پس از سقوط دیکتاتوری صدام، اما همچنان ظرفیت های بیشماری برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.

 

برهم صالح با تاکید بر لزوم بازتعریف ترتیبات امنیتی منطقه تصریح کرد:

هدایت تحولات منطقه در مسیر استقرار ثبات و امنیت فراگیر بدون حضور ایران و عراقی مستقل و مقتدر ممکن نیست. یک عراق با حاکمیت مقتدر که بر سرتاسر عراق شمولیت داشته باشد، می تواند در ترتیبات امنیتی منطقه نیز نقش بسیار سازنده ای ایفا کند.

 

رییس جمهوری عراق با قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مسیر حفظ تمامیت ارضی عراق و مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد:

این در تاریخ ثبت است که ایران یار روزهای سخت عراق است و این مسئله همواره چراغ راه آینده روابط دو کشور خواهد بود.

 

*** دیدار نخست وزیر ارمنستان با رئیس جمهور ایران

 

رییس جمهوری در دیدار با نیکول پاشینیان با تاکید بر اینکه ایران برای تعمیق صلح و ثبات در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، اظهار داشت:

با همکاری یکدیگر گام‌های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت بر می‌داریم.

 

آیت الله سید ابراهیم رییسی با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور، گفت:

با همکاری و همراهی یکدیگر می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت برداریم.

 

رییس جمهوری در پایان با اشاره به ظرفیت های ایران و ارمنستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علم و فناوری، اظهار کرد:

مصمم هستیم طرح‌ها و پروژه‌های مشترک را هر چه سریع‌تر تکمیل کرده و در خدمت رفاه و آسایش دو ملت قرار دهیم.

 

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رییسی، با بیان اینکه برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای قائل هستیم، گفت:

اطمینان داریم در دوره جدید، روند توسعه روابط دو کشور شتاب خواهد داشت.

 

نیکول پاشینیان در پایان خاطرنشان کرد: ایروان بالاترین سطح آمادگی را برای توسعه و تحکیم روابط با تهران در راستای منافع متقابل دارد.

 

*** دیدار معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با رئیس جمهور ایران

 

آیت الله رئیسی در دیدار با معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به ضرورت تقویت و تحکیم روزافزون روابط ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین، افزود:

بدون تردید کشورهای مستقل و آزادیخواه جهان می توانند با توسعه سطح روابط و همکاری های خود بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

 

رئیس جمهوری، روابط تهران – کاراکاس را دوستانه و عمیق توصیف کرد و اظهارکرد:

ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند و همواره نشان داده ایم که با ایستادگی و درایت می توانیم توطئه های آمریکا و امپریالیسم جهانی را نقش بر آب کنیم و آمریکا بر خلاف ادعاهایی که دارد، نمی تواند ملت های مستقل را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارد.

 

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تبریک و تسلیم پیام نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کشورش، گفت:

علاقه و دوستی ونزوئلا با مردم ایران غیر مشروط و همیشگی است و مصمم هستیم در روابط دو کشور جهش ایجاد کنیم.

 

ریکاردو منندز پیریتو در پایان با اشاره به ترسیم نقشه راه مشترک برای مقابله با مشکلاتی مانند تحریم اظهارکرد: یقین داریم با همکاری یکدیگر می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

 

*** دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان با رئیس جمهور ایران

 

آیت الله رئیسی در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان، با بیان اینکه روابط تهران و اسلام آباد فراتر از رابطه همسایگی است، افزود:

رابطه دو ملت برپایه باورهای اعتقادی و فرهنگی استوار است و این پیوندی ناگسستنی است.

 

رئیسی سطح مطلوب مناسبات ایران و پاکستان را بسیار بالاتر از حد کنونی دانست و با اشاره به اینکه می توان راههای جدیدی برای تعمیق روابط دو کشور ایجاد کرد، گفت:

باید ظرفیت های افزایش روابط و همکاری های دو کشور را شناسایی و در مسیر منافع دو کشور و منطقه فعال سازیم.

 

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حضور آمریکا در هیچ کجای دنیا نه تنها مشکل گشا نبوده بلکه مشکل زا است، اظهارکرد:

سرنوشت افغانستان باید بدون دخالت بیگانگان و به دست خود افغانی ها و از مسیر گفت وگو و بصورت صلح‌آمیز تعیین شود.

 

رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان، با بیان اینکه ایران و پاکستان به مثابه دو روح در یک بدن بوده و از روابط برادرانه برخوردار هستند، گفت:

مطمئن هستیم با نگاه مثبتی که شما به روند توسعه روابط با پاکستان دارید، سطح همکاری های دو کشور در همه زمینه ها توسعه چشم گیری خواهد داشت.

 

محمد صادق سنجرانی در پایان با اشاره به ناتوانی آمریکا در تامین امنیت در افغانستان، خاطرنشان کرد:

آمریکا عامل اصلی ناامنی در مناطق مختلف است و با توجه به شرایط موجود منطقه، از شما تقاضا داریم تا برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه، بین کشورهای اسلامی هماهنگی ایجاد کنید.

 

*** دیدار رئیس مجلس نیجر با رئیس جمهور ایران

 

آیت الله رئیسی در دیدار با رئیس مجلس نیجر، با اشاره به اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دوستانه بوده است، گفت:

آنچه پیش از روابط سیاسی و اقتصادی ایران و نیجر را به هم پیوند می دهد، باورهای مشترک دو ملت است که قلب های ما را بهم نزدیک می کند.

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه سطح فعلی روابط دو کشور قابل قبول نیست، اظهار کرد:

وزارت امور خارجه ایران و نیجر باید برنامه و ساز و کاری عملیاتی برای شناسایی همه ظرفیت های دو کشور برای گسترش روابط را طراحی و اجرا کنند، زیرا گسترش روابط با کشورهای آفریقایی و از جمله نیجر از اولویت های ایران در دوره پیش رو خواهد بود.

 

سینی عمرو رئیس مجلس نیجر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت رئیس جمهوری و ملت نیجر برای دولت و ملت ایران تصریح کرد:

بنده حامل پیام علاقمندی دولت و ملت نیجر برای گسترش روابط حسنه و دوستانه بین دو کشور هستم.

 

*** دیدار مدیر اجرایی دبیرخانه کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا با رئیس جمهور ایران

 

آیت الله رئیسی در دیدار با مدیر اجرایی دبیرخانه کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا (سیکا) با تشکر از تبریک و آرزوی موفقیت وی برای دولت سیزدهم، گفت:

ایران فعالیت و پویایی سازمان‌های منطقه‌ای را عامل مهمی در مسیر مقابله با یکجانبه گرایی می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران، بنا دارد تا به‌طور مؤثر از ظرفیت نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای دفاع از حقوق و منافع کشورهای مستقل استفاده کند.

 

مدیر اجرایی کنفرانس تعامل و اعتماد سازی آسیا “سیکا” نیز در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به تداوم و تقویت نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در سازوکار سیکا برای گسترش صلح و امنیت در منطقه و جهان گفت:

امروز قاره آسیا تاثیر مهمی در مدیریت تحولات جهانی دارد و سازمان سیکا به دنبال تقویت نقش آفرینی کشورهای آسیایی در عرصه بین‌المللی است.

محور فعالیت سیکا بر تقویت نقش کشورهای آسیایی در تصمیم گیری برای مسائل این قاره و ممانعت از دخالت کشورهای غیرآسیایی در تحولات این قاره است.

 

*** دیدار وزیر امور خارجه عمان با رئیس جمهور ایران

 

آیت الله سید ابراهیم رییسی در دیدار با وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه سلطان عمان با بیان اینکه مناسبات صمیمانه ایران و عمان صرفا در سطح روابط دوجانبه باقی نمانده و در همفکری، همکاری و همگرایی دو کشور در عرصه‌های بین المللی و منطقه ای نیز نمود داشته است، افزود:

هدف جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با عمان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه توانایی و قدرت کافی برای تامین امنیت منطقه دارند، تصریح کرد:

حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره‌ای جز تهدید امنیت ندارد.

 

وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل صمیمانه‌ترین تبریک ها و تهنیت های سلطان عمان برای رییس جمهوری جدید ایران هستم،گفت:

روابط بین ایران و عمان به الگویی در روابط میان کشورهای منطقه تبدیل شده است و ما به این روابط تاریخی و ریشه دار افتخار می‌کنیم.

 

بدر بن حمد البوسعیدی با استقبال از مواضع رییسی درباره تقویت روابط با کشورهای همسایه از جمله در سخنرانی مراسم تنفیذ، گفت:

امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم در مسقط از حضرتعالی استقبال کنیم و استمرار سفرهای مقامات عالی رتبه به تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی بینجامد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه