کد خبر:261119
پ
اقتصاد هوشمند
رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات:

اجرای ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات از اجرای ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند در سال ۹۹ خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات از اجرای ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند در سال ۹۹ خبر داد.

 

*** برنامه برای توسعه اقتصاد هوشمند

 

به گزارش پژواک، علی عبدالهی درخصوص توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند، اظهار داشت:

سال ۹۹ معادل ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقت‍صاد هوشمند عملیاتی شد و در ارزیابی دولت الکترونیک نیز وزارت اقتصاد رتبه نهم را کسب کرد.

خزانه‌داری الکترونیک و سامانه مدیریت بدهی و تسویه اسناد خزانه در سال ۹۹ به سرانجام رسید و در زیر مجموعه‌های وزارتخانه نیز پروژه‌هایی چون پنجره واحد خدمات مالیاتی، دریافت کد یکتا برای بیمه، استفاده از تجهیزات هوشمند برای ردیابی و ارزشیابی کالاها، سجام و توزیع سود سهام به صورت الکترونیکی محقق شد.

 

وی در ادامه، بیان کرد:

سال ۱۴۰۰ هم مبتنی بر سند اقت‍صاد هوشمند به زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد نامه زده شده که پروژه و طرح‌های خود را اعلام کنند تا برنامه اجرایی شکل بگیرد.

هدف در سال ۹۹ این بود که بخش‌هایی که به سمت الکترونیک شدن حرکت نکردند را به این سمت ببریم و امسال سعی می‌شود تا به سمت هوش تجاری و بیگ دیتا حرکت کنیم و از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده کنیم.

در این زمینه مطالعاتی را مبنی بر بکارگیری بلاکچین‌ در زیر مجموعه‌های وزارتخانه ِآغاز شده که می‌خواهیم با دو مرکز بزرگ در این زمینه، تفاهم نامه امضا و به این سمت حرکت کنیم.

 

 

بیشتر بخوانید:

تعریف دو وظیفه مهم برای خبرگزاری صنایع از سوی وزیر صنعت / پیگیری محورهای بیاینه گام دوم انقلاب را در دستور کار قرار دهید

 

 

*** پنجره واحد فرصت سرمایه‌گذاری

 

به گزارش پژواک، رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند در پایان با اشاره به پنجره واحد فرصت سرمایه‌گذاری، بیان کرد:

پنجره واحد برای کل متقاضیان داخل کشور و ذی نفعان خارجی است که تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح ملی و فراملی را به صورت مکانیزه در اختیار افراد قرار می‌دهد.

اطلاعاتی چون ابعاد پروژه، مشخصات فنی پروژه، میزان سرمایه مورد نیاز و سایر اطلاعات در فرم‌های مربوطه این پنجره قرار می‌گیرد و امکان مقایسه و جست‌وجو فرصت سرمایه‌گذاری براساس معیارهای دیگر و درخواست سرمایه‌گذاری را نیز فراهم می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه