کد خبر:276018
پ
فیروزآبادی
با حکم رئیس جمهور:

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور شد

رئیس جمهور در حکمی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را به‌ عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان منصوب کرد.

رئیس جمهور در حکمی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را به‌ عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان منصوب کرد.

 

*** انتصاب معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور

 

به گزارش پژواک، در حکم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خطاب به روح‌الله دهقانی فیروزآبادی آمده است:

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزنده علمی و اجرایی، به موجب این حکم، به عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاک دستی»، «فسادستیزی»، «قانون‌مداری» و «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی» با برنامه ریزی به منظور «آفرینش علمی و توسعه فناوری‌های راهبردی و اقتدارآفرین با تاکید بر حوزه‌های نوپدید» از طریق «شناسایی، حمایت و هدایت فعالانه استعدادهای برتر»، «توجه ویژه به دانشمندپروری» و «توسعه فرصت‌های شکوفایی نخبگان برای حل مسایل اساسی کشور در پیشبرد اهداف دولت مردمی و ایران قوی» مجدانه کوشا باشید.

اهتمام ویژه نسبت به افزایش تولید و اشتغال دانش‌بنیان، بسترسازی تحقق حکمرانی علوم پایه، توسعه نظام نوآوری بومی ایران و نیز سرمایه‌گذاری مساله‌محور در علوم پایه و علوم انسانی در دور جدید مسوولیت آن معاونت مورد انتظار است. تفصیل ماموریت‌ها و انتظارات از آن معاونت به پیوست این حکم ابلاغ می‌شود.

 

رئیسی در این حکم توفیق و سربلندی دهقانی فیروزآبادی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انجام ماموریت ها و وظایف محوله از خداوند متعال مسالت کرد.

 

*** دهقانی فیروزآبادی کیست؟

 

دهقانی فیروزآبادی ریاست جهاد دانشگاهی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف، همکاری در معاونت پژوهشی و مشاور رییس دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف را در کارنامه فعالیت های علمی و دانشگاهی خود دارد.

وی راهبری و توسعه بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های تخصصی و مدیریت و اجرای چند پروژه و طرح صنعتی ملی و تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید تهرانی مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن را در حوزه علم و فناوری حوزه علم و فناوری را هم در کارنامه فعالیت های خود ثبت کرده است.

دهقانی فیروزآبادی که متولد ۱۳۶۰ است، تحصیلات خود را در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رسانده است و در حال حاضر به عنوان دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

پیش از این سورنا ستاری (از ۱۳ مهر ۱۳۹۲) به مدت ۹ سال معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه