کد خبر:274500
پ
بخار نفتا
عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان:

دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت بومی‌سازی شد

عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان از بومی‌سازی دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت خبر داد.

عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان از بومی‌سازی دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت خبر داد.

 

*** بومی‌سازی دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت

 

به گزارش پژواک، سیدمحمد سمن بوی با اشاره به این که دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت به مسائل زیست محیطی کمک بسزایی می کند، گفت:

هدرروی انرژی در اثر تبخیر در مراحل مختلف ذخیره‌ سازی، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی، علاوه بر خسارت های هنگفت مالی، دارای اثرات مخرب زیست ‌محیطی است.

در راستای جلوگیری از این آسیب ها دستگاه بازیافت بخارات انبارهای نفت طراحی و ساخته شد.

بخشی از فرآورده های نفتی در هنگام حمل و تخلیه در جایگاه‌ های سوخت و همچنین در هنگام انبار تبخیر می‌ شود که این مساله ضمن هدر رفت فرآورده نفتی باعث وارد شدن زیان مالی به جایگاه‌ داران و کشور می ‌شود.

 

وی در ادامه، افزود:

دستگاه بازیافت بخارات که در ایستگاه‌ های سوخت ‌رسانی و انبارها نصب می‌شود، می ‌تواند این مشکل را مرتفع کند و همچنین علاوه بر جلوگیری از هدر رفت منابع کشور در کاهش آلودگی‌ های زیست ‌محیطی نیز موثر باشد.

درواقع این محصول یک سیستم تبریدی جذبی است که در دماهای خیلی پایین میعان انجام می ‌دهد و بخارات را به بنزین تبدیل می‌ کند و نبود آن باعث صدمات ایجاد بیماری می‌ شود.

 

این مدیر حوزه دانش بنیان در پایان، توضیح داد:

امروز حمایت های لازم در داخل کشور از سوی دستگاه ها انجام نمی شود و شرکت های مربوط به منابع نفتی با وجود این که دستگاه بازیافت بخارات انبارهای نفت ایران‌ساخت وجود دارد و یک چهارم نمونه های خارجی قیمت دارد، اقدام به تهیه نمونه های خارجی می کنند و کمکی به توسعه تولید در کشور نمی کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه