کد خبر:266168
پ
یببیبیبببییب
پژواک گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد به سید عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت سیزدهم چه گذشت؟

در جلسه رای اعتماد به سید عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

در جلسه رای اعتماد به سید عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

 

*** رای اعتماد به سید عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

 

به گزارش پژواک، چهارمین روز از جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی با حضور کلیه نمایندگان ملت، برگزار شد.

سید عزت الله ضرغامی گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شانزدهمین وزیری بود که روند رای اعتماد به وی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

 

*** سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

 

 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تایید کرد.

 

*** سخنگوی کمیسیون صنایع

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون ضرغامی را برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شایسته دانست.

 

*** محمدرضا صباغیان بافقی / مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

 

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس به عنوان مخالف وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد:

من در دوره قبل به آقای روحانی رای دادم و به انتقاد از ایشان پرداختم این بار هم ضمن اینکه به آقای رییسی رای داده ام انتقاد خواهم کرد.

 

محمدرضا صباغیان بافقی در پایان،افزود:

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی تخصص و سابقه این حوزه را ندارد و مدرک تحصیلی، مقاله های علمی، سابقه اجرایی و مدیریتی ایشان نیز مرتبط با این حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نمی باشد، انتظار می رفت ایشان به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شود، وزیر میراث فرهنگی باید سابقه ای متناسب با این حوزه داشته باشد.

 

*** سعیدی/مخالف وزیر پیشنهادی  میراث  فرهنگی

 

معین الدین سعیدی در جریان بررسی صلاحیت عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه های وی، با بیان اینکه قدردان نعمت امنیتی هستیم که حاصل خون شهدا است، گفت:

ضرغامی مدیری در تراز انقلاب اسلامی و تحول گرا و خلاق است و هیچ نقطه خاکستری در کارنامه مالی ایشان وجود ندارد، اما هر کسی را بهر کاری ساختند.

نماینده مرم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

اگر ایشان برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شد، اینجانب برای دفاع از ایشان ثبت نام می کردم  اما اکنون به استناد برنامه ای که ارائه دادند، وی را مناسب این جایگاه نمی دانم.

سعیدی در پایان با استناد به گزارش معاونت قوانین مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت:

میزان انطباق و همسویی برنامه های شما با اسناد بالادستی تنها ۶۷ درصد و ۳۳ درصد احکام ذکر نشده که شامل شرح وظایف وزارتخانه ها، قانون برنامه ششم، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و قانون احکام دائمی است. در ارزیابی برنامه های ضرغامی براساس معیارهای عمومی که شامل شفافیت، انسجام، جامعیت، سنجش پذیری و نظارت است، از ۹ مورد، ۶ مورد ضعیف و متوسط براساس گزارش معاونت نظارت مجلس ارزیابی شده و فارغ از این غلط های املایی عجیب و غریب در برنامه هایتان را در نظر نگرفتید.

 

*** علی رضایی/موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

 

علی رضایی در جریان بررسی صلاحیت عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی گفت:

من کارمند صداوسیما بودم، بنابراین با ضرغامی آشنایی کامل دارم، وی نگاهی تخصصی و باتجربه در حوزه رسانه دارد و می تواند توانمندی را در ایجاد هماهنگی در دستگاه های حاکمیتی پیرامون ماموریت های این وزارتخانه ایجاد کند.

نماینده مردم هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

پاک دستی و سلامتی مالی در طول سنوات خدمت، توانمندی های مدیریتی، آشنایی با مبانی نظری و قرآنی برای کمک به ماموریت های این وزارتخانه، شجاعت در تصمیم گیری خصوصاً در موضوع فتنه، تعامل سازنده با مجلس در ادوار مختلف، سابقه موفق در صنایع دفاعی و حوزه تولید خصوصاً صنعت موشکی، تجربه موفق در ارتباط مستقیم با حوزه صف تا پایین ترین سطوح برای پیشبرد تصمیمات و روحیه جوان گرایی و اعتماد به شایستگی جوانان در مدیریت کشور از برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی است.

این نماینده مجلس در پایان، تاکید کرد:

همچنین قدرت تعامل با بخش خصوصی، رویکرد فراجناحی در استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان، تسلط بر فضای مجازی و آشنایی با کاربردهای آن در توسعه کسب و کارهای نوین، اعتقاد و توانمندی مقابله با بروکراسی زیانبار و بازدارنده، سابقه حضور متوالی در سه کابینه گذشته و توان انتقال تجربیات ملی به دولت جدید نیز از مهمترین محورهای برنامه های آقای ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی است

 

*** محمود  احمدی  بیغش/مخالف وزیر پیشنهادی میراث  فرهنگی

 

محمود احمدی بیغش در مخالفت با برنامه‌های سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد:

وزارت میراث فرهنگی یک وزارتخانه راهبردی است و با سهم‌خواهی ناشیانه اداره‌اش میسر نخواهد شد و کارنامه شما نیز نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقادات چندانی به انتصابات تخصصی ندارید.

 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:

شما هر فرصتی را برای تجمیع دوستان سیاسی و گروهی مغتنم دانسته و با توجه به سابقه مدیریت‌تان در صدا و سیما که آثار و تبعات اقدامات غیر کارشناسی و فله ای آن همچنان ادامه دارد ، این وزارتخانه تخصصی را نیز تخریب خواهید کرد.

لطفا بفرمایید با کدام شاخص عیان در حوزه گردشگری و کدام تخصص علمی و فنی می خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید؟

مهمترین شاخص و برجستگی برای حوزه گردشگری که امروزه یکی از قطب‌های اصلی درآمدزایی ملی به شمار می‌آید، داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی شخصی است که می‌خواهد در مسند وزارت بنشیند اما شما این وجاهت را ندارید.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان، تأکید کرد:

شما نه از وجاهت ملی معقول و شایسته برخوردارید و نه فرد خوشنام در سطح بین‌المللی هستید؛ لذا تردیدی ندارم که اگر در رأس این وزارت قرار بگیرید حوزه گردشگری در دو سطح ملی و بین‌المللی از هم می‌پاشد؛ از سویی دیگر دوره پر تلاطم ریاست شما در صدا و سیما بویژه در مقاطعی خاص باعث دل‌چرکینی افکارعمومی علیه شما شده است و مجموع عملکردی مدیریتی شما، اصلا بسترساز مطلوبی برای قرار گرفتن در رأس این وزارتخانه نبوده و نخواهد بود .

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه