کد خبر:265975
پ
وزیر پیشنهادی بهداشت
پژواک گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد به بهرام عین‌الهی، وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم چه گذشت؟

در جلسه رای اعتماد به بهرام عین‌الهی، وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

در جلسه رای اعتماد به بهرام عین‌الهی، وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

 

*** رای اعتماد به بهرام عین‌الهی وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم

 

به گزارش پژواک، دومین روز از جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی با حضور کلیه نمایندگان ملت، برگزار شد.

بهرام عین‌الهی گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت بهداشت ششمین وزیری بود که روند رای اعتماد به وی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

 

*** زهرا شیخی‌ مبارکه / نماینده کمیسیون بهداشت

 

 سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در جریان بررسی رأی اعتماد به کابینه وزرای پیشنهادی دولت، گزارش این کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را قرائت کرد.
 
 زهرا شیخی‌ مبارکه در پایان، اعلام کرد:
طبق بررسی‌ها و جلساتی که با آقای عین‌الهی گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان داشته‌ایم، کمیسیون بهداشت، وی را برای تصدی این مسئولیت مناسب دانست.
 
 

*** رضا حاجی پور/ نماینده کمیسیون آموزش

 
 
رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشت خبر داد.

 

*** علیرضا عباسی  / وزیر پیشنهادی بهداشت

 

علیرضا عباسی  در جریان جلسه علنی نوبت عصر به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:
آقای دکتر عین اللهی در بررسی برنامه‌هایتان شما اعلام کردید که می‌خواهید ما را به وضعیت مطلوب برسانید، وضع مطلوب و راه رسیدن به آن را توضیح دهید.
در سرتاسر برنامه اسناد بالادستی و وضعیت موجود را بررسی کردید و به تصویر کشیدید ولی در بسیاری از جاها نشانی از وضع مطلوب در برنامه‌های شما دیده نمی‌شود و چگونه طی این چهار سال می‌خواهید ما را به وضع مطلوب برسانید؟
یکی از این موضوعات تعداد تخت های بیمارستانی، تعداد بیمارستان های فعال، تعداد تخت های ویژه و دانشگاه‌های علوم پزشکی در داخل کشور است که توزیع شده اند و بنابراین اینجا لازم است که عدالت را در توزیع خدمات در این حوزه‌ها نصب العین قرار دهید و اینکه چگونه می‌خواهید این حوزه‌ها را به وضع مطلوب برسانید؟
 
وی در ادامه تصریح کرد: موضوع دیگر این است که در قانونی که در اسناد بالادستی داریم و با توجه به افق ۱۴۰۴ باید در منطقه خاورمیانه از نظر تعداد پزشک عمومی، دندانپزشک و پزشکان متخصص رتبه اول را داشته باشیم که در حال حاضر فاصله زیادی با این مسئله داریم و بخشی از آن به تعارض منافع برمی‌گردد و توضیح دهید که چه برنامه‌ای در این رابطه دارید.
تعداد پزشک دندانپزشک و پزشکان متخصص کم است ولی تعداد دانشجوهایی که گرفته می‌شود محدودیت دارد که این محدودیت به تعارض منافعی که وجود دارد برمی‌گردد.
 
این نماینده مجلس در پایان، از وزیر پیشنهادی بهداشت خواست که به طور مشخص در مورد سازمان غذا و دارو توصیح دهد چون افرادی متولی این قسمت می‌شوند که ذی نفع دارو و غذا هستند و مشخص کند که در این حوزه آیا فعالین حوزه غذا و دارو را به عنوان ریاست این سازمان منصوب می‌کند یا از حوزه‌های دیگر که ذی نفع نیستند استفاده خواهد کرد.
 
 

*** رضا آریان‌پور / موافق وزیر پیشنهادی بهداشت

 
 
نماینده مردم مینودشت در موافقت با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:
بیشترین مراجعات به نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه به مباحث درمانی و کمبودهای پزشکی برمی‌گردد. نظام سلامت ما یکی از پر افتخارترین حوزه‌های کشور است.
امروز نظام سلامتِ مبتنی بر سیستم شبکه بهداشت و درمانی از دورترین روستاها تا بهترین بیمارستان ها در تهران، گسترده است. امروز از کشورهای اروپایی برای درمان به ایران می‌آیند. البته تمرکز بسیاری از این بیمارستان‌ها در حوزه بخش خصوصی است.
 
رضا آریان‌پور در ادامه افزود: بزرگترین چالش نظام سلامت کرونا است و وزیری که قرار است به آن رأی اعتماد بدهیم، باید فردی باشد که توانمندی لازم را داشته باشد. کرونا امروز نه تنها یک چلش بهداشتی بلکه یک چالش امنیتی و اقتصادی است.
پرستاران ما امروز توسط کشورها همسایه و اروپایی جذب می شوند. آیا با افزایش ظرفیت می توان تعداد آنها را زیاد کرد. ما همواره با هزینه‌های میلیاردی، نخبگان خود را تقدیم دیگر کشورها می‌کنیم.
 
نماینده مردم مینودشت در مجلس در پایان، تاکید کرد:
عین‌اللهی براساس شاخص‌های متعدد، فردی است که توانایی مدیریت سیستم بهداشت و درمان و توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد.
 
 

*** محمدعلی محسنی بندپی / موافق وزیر پیشنهادی بهداشت

 
 
نماینده مردم نوشهر در مجلس در موافقت با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:
از برنامه‌های عین‌اللهی توجه به پزشک خانواده است. او اگر تنها به همین برنامه بپردازد به مردم، بیماران و نظام سلامت خدمت کرده است.
 
محمدعلی محسنی بندپی در پایان، تاکید کرد:
اگر به عین‌اللهی رأی اعتماد دهیم، قطعاً شاهد تحولاتی در حوزه نظام سلامت خواهیم بود.
 
 

*** فتح‌الله توسلی / مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت

 
 
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مخالفت با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:
در برنامه عین‌اللهی نشانه‌ای از فکر استراتژیک در حوزه نظام سلامت دیده نمی‌شود و تنها به کلی‌گویی بسنده شده است.
 
فتح‌الله توسلی در پایان، گفت: مبارزه با زیرمیزی‌ها و سقط غیرقانونی جنین در برنامه‌های عین اللهی دیده نمی‌شود. برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مربوط به ۱۰ سال قبل است.
 
 

*** مهدی عسگری / مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت

 

نماینده مردم کرج در مخالفت با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد:

انتخاب وزیر بهداشت و درمان با جان مردم ارتباط دارد. ما امروز یک وزیر برای شرایط عادی نمی‌خواهیم.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی در مهار کرونا ادامه سیاست‌های قبلی بوده که همان سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی است.

 

مهدی عسگری در پایان، تاکید کرد: اگر قرار است دولت آقای رئیسی دولت قوی باشد، وزارت بهداشت نباید وزارت پزشکان باشد، بلکه وزارت سلامت است.

 

بروزرسانی …

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه